Twingly statistik

fredag 1 maj 2009

Är det en Jesusmanifestation?

Vågar jag ifrågasätta den Jesusmanifestation som sker i Stockholm i morgon. Nej jag varken vill eller vågar. Det behövs Jesusmanifestationer överallt.

Jag bekänner att Jesus är min Herre och jag önskar att det skall få konsekvenser för min omgivning, så att de genom mitt liv kan läsa att det är han som är Herre i mitt liv. Där räcker inte orden till.

Jag tror att det pågår Jesusmanifestationer hela året runt om i vårt land och över hela vår värld.

Därför ber jag till Herren att Stockholm, som är huvudstaden i Sverige, skall få uppleva en Jesusmanifestation där han får stå i centrum. Inte Gardell, som debatterats till leda. Inte Ekman som rentvåtts från sin överandlighet och numera blivit riktigt folklig och rumsren. Inte heller Sjöberg som upplever Gardells Jesusbild som ett hot. Men framförallt Jesus. Det är honom vi skall försöka följa och efterlikna och manifestera först av allt i våra liv.

Förr sjöng man så här: ”Mer, mera av Jesus, mer, mera av Jesus. Mer av hans kärlek hjärtat giv, mer av hans kraft i vardagsliv..” Om vi uppmuntrar varandra till detta och eftersträvar det så kommer Jesus att manifesteras på många platser och på många sätt.

Den som tycker att jag inte borde skriva detta får gärna kommentera. Det får inte skada någon. Om mitt syfte är rent skall det visa sig varför jag behöver skriva det. Den som läst mina tidigare artiklar förstår att jag efterlyser ärlighet och öppenhet.
Om mina artiklar åstadkommer förargelse så är det bättre än att jag skymmer sanningen.

1 kommentar:

  1. Det gladde mig verkligen att det kom så många till denna manifestation enligt rapport i tidningen Dagen

    SvaraRadera