Twingly statistik

tisdag 15 november 2011

Ett livsavgörande möte

Var möter vi Jesus frågar Åke Bonnier i sitt senaste blogginlägg och ger några intressanta svar på frågan. Vill gärna fortsätta med ännu en fråga. Vad får detta möte för betydelse i mitt liv? För min del har mötet med Jesus fått en avgörande betydelse. Denna avgörelse betyder inte att jag går fri från lidande genom livet. Långt därifrån. Just nu går jag igenom en period av depression och ångest, men samtidigt har jag tron att Gud går med mig under denna period och ger mig kraft dels att hålla fast vid min tro, men också att förlita mig på de mediciner jag får ta. Mötet med Jesus fick en avgörande betydelse redan när jag var barn. Läs här om detta!
I sången "Bara hos Gud finner jag ro", (se högerspalten) har jag hämtat texten från en psaltarpsalm. Verserna handlar om den uthålliga bönens betydelse. Texten där syftar även på handlingen vi läser om i Jobs bok i Bibeln. Job hade hört talas om Gud och levt med denna begränsade gudsbild under större delen av sitt liv, men först i slutet av sitt liv fick han en helt annan uppfattning om Gud efter att han själv fått möta Gud. Jag vill gärna tro att detta handlar om att vi alltid skall söka Gud och aldrig tröttna i vår iver att finna honom som är vägen, sanningen och livet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar