Twingly statistik

lördag 5 maj 2012

Ur pappas dagbok


Min pappa skrev dagbok. Några dagar före sin död år 1986 skrev han om ett Gudsmöte i den kyrka som var hans andliga hem. Jag citerar ur dagboken:
”Söndagen den nionde mars på kvällen klockan 6, som också till stor del var en bönekväll hälsades vänner i 40 årsåldern och medelåldern fram till förbön- om fysiska eller psykiska behov förelåg, men Jesus mötte så härligt med oss nere vid dörren, också vi litet äldre. Tack Jesus vår Herre och Frälsare. – Han uppfyllde vår mun med löje och vår tunga med jubel, som så många gånger tidigare och min innerliga bön, O Herre Jesus bevara mig i din kärlek. Låt mig få vandra i din sanning. Hjälp mig o Herre att rätt förvalta denna välsignelse till din ära.”
Pappa fick flytta hem till sin Herre och Frälsare den 13 mars 1986 på sitt 85:e levnadsår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar