Twingly statistik

måndag 9 december 2013

Änglahyss i Pingstkyrkan Motala

En imponerande julmusikal måste jag skriva. I kväll var vi med och upplevde julmusikalen Änglahyss i Pingstkyrkan Motala. Den är skriven av några av församlingens egna medlemmar, men jag vågar påstå att den var professionell i sitt utförande, trots att de medverkande var amatörer. Musiker, sångare; änglar, herdar, Josef och Maria, vise män, soldater, kejsare Augustus och kung Herodes och andra roller gestaltades av församlingens egna resurser. Fullsatt kyrka både söndag och måndag kvällar och på dagen har över 800 skolelever fått ta del av detta underbara skådespel av julens evangelium.
Ett enormt arbete har utförts av många villiga medarbetare. Känner mig enormt tacksam att få tillhöra en församling som vår med den vision som finns bland både unga och äldre.

1 kommentar:

  1. Jag har fått en kommentar ifrån Steve Finell, skriven på engelska. Vill inte publicera den i den här bloggposten eftersom den inte hör hemma just här. Den finns sparad på min dator och jag kan lätt återskapa den.

    Steve Finell! I have received your comment ”Truth and Authority”, but I don´t publish it here, because I don´t think it belongs in this article.If you wish I can put in a separate article. I hope you can understand my decision. Do you know anthing about my churche in Motala, I would like to know more about you and where you find your spiritual fellowship.Let me hear from you again.

    SvaraRadera