Twingly statistik

söndag 16 mars 2014

Varning för Jukebux.com (Observera stavningen)

Jag måste erkänna att jag varit dum och godtrogen, när jag läste att man kunde få ett par Converse-skor för 19 kronor och trodde på det ordagrant.

Det gick till så här. Jag klickade på en länk och fick svara på ett antal frågor. I slutet av frågorna fick jag klicka på en knapp med ordet beställ för att få skorna för 19 kronor.

Jag fick betala med mitt kontokort och tänkte att 19 kronor kunde jag väl offra för att få ett par skor.

Vad jag inte hade observerat var att jag inte betalade för skorna utan för ett abonnemang av Jukebux.com. Skorna var bara ett lockbete för en tjänst som jag inte alls ville ha, ett abonnemang på Jukebux som skulle fortlöpa efter fjorton dagar. Vad man inte informerade om var att det var mycket svårt att hitta en adress för uppsägning av avtalet och det måste ske på engelska.

Efter fjorton dagar upptäckte jag att Jukebux hade dragit av 349 kronor för en ny period utan att avisera detta och utan att jag givit dem löfte att få göra avdrag direkt från mitt konto. Jag ringde omedelbart till min bank och fick mitt kort spärrat så att de inte fortsättningsvis skall kunna göra avdrag för något jag inte har beställt. Jag har dessutom genom banken utfärdat en reklamation och hoppas givetvis att de kommer att betala tillbaka det belopp de olovligen har dragit.

De har inte infriat sitt löfte till mig om de skor de utlovat som välkomstgåva för att man provat Jukebux.com i fjorton dagar

Warning Jukebux.com (note the spelling)

I must admit that I was stupid and gullible , when I read that you could get a pair of Converse shoes for 19 swedish crowns and believed it verbatim.

It went like this. I clicked on a link and had to answer a number of questions . At the end of the questions I had to click a button with the word order to get shoes for 19 crowns.

I paid with my credit card and figured that 19 crowns Could I sacrifice to get a pair of shoes .

What I had not noticed was that I did not pay for the shoes , but for a subscription of Jukebux.com . The shoes were just a decoy for a service that I did not want to have, a subscription to Jukebux that would soon expire after fourteen days. What not informed of was that it was very difficult to find an address for terminating the contract and it must be in English.

After fourteen days , I discovered that Jukebux had deducted 349 dollars for a new period without announcing this, and without that I gave them promise to deduct directly from my account. I immediately called my bank and got my card blocked so they can not continue to be able to deduct something I have not ordered . I have also, with the bank issued a complaint and obviously hope that they will pay back the amount they illegally has drawn .


They have not lived up to his promise to me about the shoes they promised as a welcome gift to man tried Jukebux.com fortnight

Flera artiklar i ämnet här:
http://rolferic.blogspot.se/2014/05/jukebux-har-aterbetalat.html
http://rolferic.blogspot.se/2014/03/annu-en-gang-varning-for-jukebuxcom.html


82 kommentarer:

  1. Hej.
    Nu höll jag på att hamna i samma fälla,dock så tittade jag på stavningen och gick in på nätet och fick då se samma sak Ökenkällan varnar för,varför i hela friden är det ingen som tar hand om dessa busar .
    AN

    SvaraRadera
  2. Tack Arne för din kommentar! Det visar att min varning har haft effekt. Jag kommer att fortsätta varna med jämna mellanrum. Just nu håller jag på att få dem att återbetala de 349 kronor de stulit från mitt konto. Konversationen måste ske på engelska. Deras lockande annons ser ut så här:
    "Få ett par nya Converse sneakers för endast 19 kr!


    Våren och sommaren närmar sig och då ska man ju ha de perfekta skorna. Oavsett om du har hunnit införskaffa dig säsongens hetaste Converse eller inte, så bör du inte missa denna unika möjlighet.

    Slå till idag och få ett par superläckra Converse för under 20 kr. Vad väntar du på?"
    VARNING! GÅ INTE PÅ BLUFFEN SOM ADMINISTRERAS AV JUKEBUX.COM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Jag har också råkat ut för detta. Såg idag att detta företag varit inne o dragit 349 kr från mitt konto. Imorgon ska jag spärra mitt kort och anmäla dom. Såg att det finns ett telefon nummer till jukebux.com men jag tvivlar på att dom är tillmötesgående.

      Radera
  3. Jag har också råkat ut för dessa. Ska spärra mitt kort o göra en anmälan. Såg att det fanns ett telenr till jukebux.com men jag tvivlar på att de kommer va tillmötesgående.

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  6. Jag gick på det! Har försökt i en vecka med mail på engelska, telsamtal mm för att avregistrera mig från deras abonnemang med får bara till svar : sorry your account is still in progress please try later...
    Funderar på att polisanmäla dem! Varför får sådana här fortsätta som att ingenting är skumt? Har spärrat mitt kort men de har ännu inte dragit något. Kanske klarar jag mig eller så kommer det en dragning på måndag som isf gjorts innan spärrningen, vet inte. Ni som blivit av med pengar, polisanmälde ni?

    SvaraRadera
  7. Hej Anna! Jag tycker absolut att du skall polisanmäla. Om vi blir många som gör det kommer de att avslöjas på ett eller annat sätt.

    SvaraRadera
  8. Anledningen till att jag tagit bort ovanstående kommentarer beror på att de kommit med samma text flera gånger. Om inte era kommentarer kommer in omedelbart beror det på att jag först måste godkänna vare kommentar.

    SvaraRadera
  9. Hej igen. Jag ringde polisen som tyckte att jag skulle anmäla företaget via konsumentverket.

    SvaraRadera
  10. Hej igen. Jag ringde polisen som tyckte att jag skulle anmäla företaget via konsumentverket.

    SvaraRadera
  11. Tack för era svar!
    Jag har idag lyckats avregistrera mitt konto i af! Ska polisanmäla dem i morgon måndag.
    Mailade även gratisstart.se eftersom annonsen visas på deras sida och jag trodde de var seriösa eftersom jag använt gratisstart flera gånger till korta prenumerationer på tidningar och det har alltid varit bra. Skrev att man nu även kommer att dra sig för att använda sig av gratisstart. Har ej fått svar från dem ännu.

    SvaraRadera
  12. Hej Jessica. Ja det är riktigt, man kan vända sig till konsumentverket. Börja med att ta kontakt med konsumentvägledningen på din ort. Man kan också vända sig till sin bank och genom deras reklamationsavdelning överklaga det avdrag/ bedrägeri som gjorts på ditt konto.

    SvaraRadera
  13. Hej Jessica. Ja det är riktigt, man kan vända sig till konsumentverket. Börja med att ta kontakt med konsumentvägledningen på din ort. Man kan också vända sig till sin bank och genom deras reklamationsavdelning överklaga det avdrag/ bedrägeri som gjorts på ditt konto.

    SvaraRadera
  14. Jag har råkat ut för samma sak. Har ringt till de flera gånger och bett att få tala med ledningen. Då låtsas de att de inte förstår sen ber de en maila istället. Har även anmält till konsumentverket. Jag hade inte ens tittat på mitt kontoutdrag så de har lyckats ta 3 ggr 349kr från mitt konto och några skor har inte dykt upp.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har idag upptäckt samma sak; tre ggr har de fått pengar och jag har nu spärrat kortet! På måndag ska jag polisanmäla och reklamera till banken.

      Radera
  15. Nu lockar de med miniPc / surfplatta för 49kr. Men det står att du måste godkänna en provtid av tjänsten med Jukebox under 14 dagar. Hmm..

    SvaraRadera
  16. Jag var korkad nog att acceptera deras erbjudande om Converseskor för 1 krona. Tänkte köpa ett par till dotterns 9-årsdag. Lurigt värre var det eftersom erbjudandet kom direkt efter att jag varit på en seriös hemsida och detta seriösa företags logga var kvar längst upp på fönstret samtidigt som Jukebuxerbjudandet visades. Och så blev det som det blev.
    Plötsligt dimper det ned ett e-postmeddelande om att jag köpt in mig på extra lagringsutrymme på nätet under en provtid av 14 dagar.
    Jag gjorde en polisanmälan, spärrade kortet, skrev till Konsumentverket och mailade Jukebux. De hänvisade naturligtvis till att man kunde avsäga sig prenumerationen på lagringsutrymmet, via hemsidan
    Men se, det går ju inte. För gör du det så dyker det bara upp en meddelanderuta med texten. "We're sorry. Account still under processing, please try later."
    Jag skrev igen och påtalade att det faktiskt inte gick att avsäga sig prenumerationen. Vem vet? De kanske svarar.
    En krona har det kostat mig än så länge. Men det retar mig oerhört att dessa skumrasktyper kan fortsätta med sina bluffaffärer.

    SvaraRadera
  17. För att säga upp din prenumeration skall du skriva på engelska till info@jukebux.com
    Du var klok nog att spärra ditt kort. Om du inte gjort detta hade de dragit 349 kronor från ditt konto varje månad. Det är beklagligt att bankerna kan tillåta liknande transaktioner från företag som Jukebux, som ägnar sig åt internetbedrägerier

    SvaraRadera
  18. jag håller med, men mina uppgifter blev inte antagna, jag kollade villkoren och noterade tillägg på 349 kr, nu har jag sökt kontakt utan att lyckas för att konstatera att jag inte vill, frågan är vad som händer
    philip.lonegren@comhem.se

    SvaraRadera
  19. Hej Glömde säga att jag spärrade mitt kort efter att ha läst just denna blogg.
    Har faktiskt fått kontakt med ansvarig, så här ser email-konversationen ut.

    Dear sirs,
    I’m very disappointed and upset about what you send me. It’s a very strange way of business and agreements.
    This is not what I signed. I signed a bargain of shoes, not a 14 days account. And absolutely not one who goes on without any possibilities to finish.

    So I have to contact authorities and consumer agency about your way of making business.

    If you are a serous company you can start with sending me back the payment and then send me my shoes. The shoes was what I said yes to.

    regards

    Hello Jorgen

    It is absolutely possible to cancel your Jukebux account, you can do so at any time through the cancellation form on jukebuxhelp.com.

    Did you follow the instructions found in the welcome email to redeem your gift?


    Dear Sirs,
    Sorry, You better check your information. You can't cansel your account, because "Account still under processing, please try later."
    It has been like this since at least april now. You didn't know that?

    I'm still waiting for my shoes. When do they come?

    regards



    Dear Sirs,
    Would you please cancel my account, please.
    regards


    Hello Jorgen

    No, accounts are only processing for 48 hours after creation.
    Your account, registered to: ham@malmo.mail.telia.com, was only created yesterday, so you must wait until tomorrow to cancel it.
    I fail to see how you could have been trying to cancel an account you didn't have since April?



    There is some diskussions in social media, for example, about you and complains about lack of information and your business methods Noone is able to cancel their acounts. This method is against the law, of course.
    Is this really a surprise for you?
    Noone who ordered the shoes has recieved them. Why?

    Regards


    All customers are able to cancel their accounts through the cancellation form on jukebuxhelp.com provided they enter the correct information, and that is a fact.
    Try it tonight, when your account is done processing, and see for yourself. So no, nothing in that is against the law, of course.
    A great deal of our customers have already received their welcome gifts, we send out welcome gifts every week.
    If some customers have not received the gifts they signed up for yet, it is most likely because they have failed to follow the instructions in the welcome email.



    Drar Sirs,
    I have never wanted to be on your list, or to have an account. I just wanted the shoes. You never mentioned an account.
    So just delete me from your list, cancel my account. That can't be a big problem. Is it? Or is it not possible that you fix that?
    Regards


    No, of course it is not a big problem, but I would very much like you to see for yourself that our cancellation form is working perfectly fine - otherwise you will never know, will you?


    Dear Sirs,
    Yes, you are right. I will never know, But that is not something I will regret, because "I have never wanted to be on your list, or to have an account. I just wanted the shoes. You never mentioned an account.
    So just delete me from your list, cancel my account".

    Thank you for your help.
    Regards

    As you wish, Jorgen, your account has been cancelled.

    Ja, se där. Någon tröttnade. Visst var det väl någon som uppträdde motsträvigt och motvilligt här?

    Tycker nog att min förfrågan och mitt krav var rätt så glasklar här.

    Men det går alltså att få dem att anullerara kontot.

    Nu kan man ju förstås fundera över om detta är på allvar, att de verkligen har tagit bort kontot. Det kanske bara är något man säger.

    Tiden får utvisa.

    SvaraRadera
  20. hej jag har blivit utsat för samma sak som du har dom har dragit 349 kr från mitt konto ..hur fick du tag i borlaget för att säga upp det

    SvaraRadera
  21. Hej Linda. Jag har redan beskrivit hur du ska göra, men repeterar för din skull. 1. Kontakta din bank och spärra ditt kort. 2. Skriv på engelska till info@jukebux.com

    SvaraRadera
  22. Hejsan!

    Jag råkade ut för samma sak. Dock lyckades jag avsluta prenumerationen genom att göra följande: 1.Gick in på www.jukebux.se
    2.Trycker på fliken help
    3. Trycker på fliken Account
    4. Skriver in mejladress och lösenordet de skickat
    5. Står att prenumerationen avslutats
    (Till en början stod det att det inte går att avsluta, men efter flera dagar, gick det, ni borde vänta ett par dagar sedan försöka igen)

    Ännu har inte 349kr dragits, får se om de ändå drar efter avslutad prenumeration, tack för varningen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Jag får inget mejl om lösenord trots att jag skickat efter det flera gånger!

      Radera
  23. Hejsan!

    Jag råkade ut för samma sak. Dock lyckades jag avsluta prenumerationen genom att göra följande: 1.Gick in på www.jukebux.se
    2.Trycker på fliken help
    3. Trycker på fliken Account
    4. Skriver in mejladress och lösenordet de skickat
    5. Står att prenumerationen avslutats
    (Till en början stod det att det inte går att avsluta, men efter flera dagar, gick det, ni borde vänta ett par dagar sedan försöka igen)

    Ännu har inte 349kr dragits, får se om de ändå drar efter avslutad prenumeration, tack för varningen!

    SvaraRadera
  24. Hejsan!

    Jag har råkat ut för samma sak. Dock lyckades jag avsluta prenumerationen. Genom att göra följande:
    1.Gick in på hemsidan www.jukebux.com
    2.Trycker på fliken Help
    3. Trycker på fliken My account
    4. Fyller i min mejladress och lösenordet de skickat
    (De första dagarna gick det inte att avsluta, efter flera dagars försök lyckades jag avsluta, ni borde vänta ett par dagar och sedan försöka avsluta prenumerationen)

    Ännu har inte 349kr dragits, får hoppas på att de inte drar pengar efter avslutad prenumeration, Tack för varningen!

    SvaraRadera
  25. Det samme har hendt med meg også. Jeg svarte på undersøkelsen og leste alt av "terms" osv. Det står ingen ting noen steder om abonnement på jukebux.com. Dette er grov svindel. Googlet firmaet først etter jeg bestilte og fant heldigvis dette innlegget. Har ringt banken og sperret kortet mitt, og slapp heldigvis unna med bare 19kr. Skal prøve å kansellere kontoen min hos jukebux.com om noen dager. Jeg vet ikke om jeg skal anmelde.

    SvaraRadera
  26. Hej!
    Jag har råkat ut för samma sak. Det har dragits 349 kr 3 ggr och 69 kr 1 gång. Jag har aldrig köpt ngt från företaget och undrar hur dom fått tag på mitt kortnr.
    Jag har polisanmält.
    Har försökt ringa men kommer till en telefonsvarare som säger ngt jag inte hinner uppfatta. Nu ska jag försöka skriva ett mail på engelska till dom.
    Finns det inget man kan göra för att sätta stop för dessa bluff-företag?

    SvaraRadera
  27. Hej! Jag har oxå råkat ut för samma sak. Mejlar frtf med de i nästan 5 månader först sa de att de skickar mina converse sen sa de att det kan kosta för mig mkt när converse kommer till sverige för då ska jag betala tax elr nåt sånt så gav de förslag att skicka presentkort t mig 200 kr i presenttorget.se men frtf har inte fått något och mejlar de varje vecka. När jag tänkte göra reklamation så sa de att det står i villkor att jag prenumererar för jukebux så jag borde läst ordentligt

    SvaraRadera
  28. Hej jag har oxå råkat ut för det. Mejlar med de under 5 månader. De sa att de kan skicka skorna t mig men det kan vara nån tax som jag ska betala här i sverige så gav de annan förslag att skicka presentkort med 200 sek istället. Men jag väntar frtf. När jag ville göra reklamation så sa de till mig att jag borde ha löst klart villkor för där står det om att när man godkänner villkor så prenumererar man för jukebux. Ska fortsätta mejla de för att få de 200 sek

    SvaraRadera
  29. Hej Meri! Du bör också kontakta din bank och kontrollera att de inte fortsätter att dra av pengar från ditt konto. Det är bankens skyldighet att hjälpa dig och ge dig upplysning om de transaktioner de olovligen gjort från ditt konto

    SvaraRadera
  30. Gör polisanmälningar! Jag har gjort det eftersom företaget bryter mot svensk marknadsföringslag på flera områden. Däremot fick jag ingen reklamation från min bank. Men polisen var väldigt tillmötesgående och höll med om att företaget verkar väldigt skumt.

    SvaraRadera
  31. Knepet dom använder är den klassiska "finstild text". På sidan med erbjudandet finns information om 14 dagars prövotid och prenumenations avgiften. Men den finns undangömd nere på sidan.

    SvaraRadera
  32. För mig var det någon slags dataplatta för 49 kr, som aldrig kom och oavsett det "finstilta" borde den ju ha kommit. Nu har jag blivit lurat ytterligare två omgångar på 349 kr, eftersom jag inte hann lyda rådet, att spärra mitt konto. Bra Rolf, att du tog itu med detta tidigt. Nu försöker jag följa råden och en sak är säker. Jag är vaccinerad för dessa bedrägerier.

    SvaraRadera
  33. Hej igen!
    Jag undrar om du, Rolf, kan hjälpa mig så jag får tillbaka mina pengar. Har pratat med dom i telefon och då sa den ena personen att när jag sagt upp kontot så skulle jag få tillbaka mina pengar, men så enkelt va det inte. Har skrivit ett antal mail på engelska til företaget, men får inga pengar.
    Får inte heller ngn som helst hjälp från banken
    Har ngn lyckats få pengar tillbaka?
    Är det ngn som kan hjälpa mig så skicka ett sms eller ring mig på nr 0760-872489
    mvh Lotta

    SvaraRadera
  34. Hej Lotta! Jag tycker att du ska vara envis och be banken en gång till. Förklara det orimliga i situationen. Det gjorde jag och jag fick tillbaka de pengar de stulit från mitt konto. Jag begärde också en ursäkt för deras bedrägliga förfarande och jag fick det. Detta var givetvis utan värde eftersom de fortsätter på samma sätt som förut. Det måste stiftas nya lagar som gör att bankerna kan stoppa liknande transaktioner. Jag tycker också att du ska be din konsumentvägledare på orten du bor om hjälp. Mer än så kan jag tyvärr inte vara dig till någon hjälp. Skriv gärna igen och berätta hur det går. Vi måste försöka skapa opinion mot de här skurkarna.

    SvaraRadera
  35. Är det min bank jag ska gå på?
    Fick ett samtal från en kvinna som oxå blivit lurad och hon pratade om en bank som heter janibank som har kopplingar till jukebux
    Googla på et så kan du läsa själv

    SvaraRadera
  36. Självklart skall du gå till din egen bank. Det är ju därifrån de dragit pengarna. Jag har väl skrivit det förut, men jag skriver det för säkerhets skull igen. Du har väl spärrat ditt kort och fått ett nytt från din bank antar jag. Det är din bank som skall hjälpa dig med detta. Var envis. Återkom om inte första kontakten ger dig önskat resultat. Banken är normalt rädd om dig som kund och vågar inte bråka med dig allt för mycket.

    SvaraRadera
  37. Fler som blivit lurade


    https://www.facebook.com/swedbanksverige/posts/562379883837785

    SvaraRadera
  38. jag har skickat in en reklamation till banken men fått avslag. Dom påstår att det är en prenumeration och att jag godkänt detta, vilket jag inte har
    Jag har spärrat mitt kort och fått ett nytt.
    Har även polisanmält det

    SvaraRadera
  39. Du skall överklaga bankens avslag. Vädja till deras egen avsky för dessa bedrägerier. De måste hjälpa dig. Jag blev hjälpt av min bank, men pengarna som återbetalades kom ifrån jukebox. Ge dig inte, var envis, det hjälper, men det är jobbigt. Hur mycket pengar har de hunnit ta ifrån dig?

    SvaraRadera
  40. Dom har dragit 3*349 kr och 69 kr en gång, så för mig som är sjukskriven är det mycket pengar.
    Hjälpte banken dig att få tillbaka pengarna från jukebux?
    Jag ska alltså skriva en överklagan till banken och sen hoppas på att dom hjälper mig eller?
    ska jag fortsätta skriva på engelska till jukebux?

    SvaraRadera
  41. Jag fick hjälp av min bank, men det beror på att jag var envis. När de först gav mig avslag, så överklagade jag och till sist gav de mig rätt, men de menade att det berodde på att de ville behålla goda relationer till mig som kund i banken och därför gjorde ett undantag. Jag tycker att detta var klent. De borde inse att Jukebux använder sig av bedrägliga metoder. Jag hoppas för din skull att du kommer att lyckas. Sök all hjälp du kan få. Inte bara för pengarnas skull utan också för att du blivit kränkt. Låt mig få veta hur det går.

    SvaraRadera
  42. Hej

    Jag upptäckte samma sak som ni alla andra att denna "firman" hade hunnit att vara på mitt konto 2 gånger.
    MEN att jag kommer inte ihåg att jag har gått med i något sådant. Började googla janibank.com efter att hade kollat mitt konto och tänkte att vad är den 1:- och sen 349:- som de hade tagit som kortbetalning. Då hittade jag Rolfs blogg och har läst igenom det, tack Rolf att du har så mycket information här till alla oss som har drabbats av detta.
    Ringde till banken spärrade kortet och gjorde polisanmälan. Nu väntar jag mitt nya kort och hoppas att alla slipper eländet. rekommenderas alla SPÄRRA KORT PÅ EN GÅNG,GÖR EN POLISANMÄLAN, VÄNTA INTE TILL NÄSTA VARDAG. för att man når banken och polisen varje dag. önskar till er alla en bra sommar. Leo

    SvaraRadera
  43. Hej! Jag såg tyvärr den a varning försent och gick på bluffen. Har spärrat kortet men jag får inga svar på mejlen jag skickar, inte heller något lösenord till min mejl som enligt hemsidan ska göra att jag kan avsluta kontot. Hur länge tog det för er att få svar? /Anna

    SvaraRadera
  44. Jag har polisanmält, men fått besked om att ärendet är nedlagt

    SvaraRadera
  45. Jag kom så långt att jag fyllt i de åtta sidorna med frågor om mina inköpsvanor och behov, kom till sista sidan. Ska bara bekräfta min storlek och färg, och kryssa för "Jag godkänner villkoren" och sedan "Beställ" för att få mina Converse för 19 SEK.

    Då såg jag att jag även får testa jukebux.com i 14 dagar. Valde att kontrollera villkoren, googlade och som tur var hittade jag några som redan gjort detta, bla. här. Det verkar ju inte vara någon som fått vad det har räknat med, dessutom blir alla dåligt behandlade/inte alls behandlade av deras kundtjänst. Jag säger bara en sak = BLUFF FÖRETAG. De borde få fängelse hela bunten.

    Som tur va beställde jag aldrig!

    SvaraRadera
  46. Hej
    Mig ni kan också skriva på listan idag de tugit 349kr. Imorgon jag ska ringa direkt banken och polisanmälan.
    mvh Marcin

    SvaraRadera
  47. Tycker inte deras villkorstext är speciellt svår att tyda. Står klart o tydligt att man ingår ett avtal.
    Jag läste villkoren och beslutade därför att INTE fylla i personuppgifter och klicka på "Beställ":

    Försäljnings- och leveransvillkor

    Följande villkor utgör hela avtalet (“Avtalet”) mellan Operatören och Abonnenten om användning av Jukebux.com.

    1.Support

    Frågor som gäller abonnemangstjänsterna eller andra ärenden skall riktas till: www.jukebuxhelp.com Om du behöver support är du välkommen att kontakta oss på:


    2.Abonnemang

    När abonnemanget tecknas bekräftar Abonnenten att denne har läst och förstått villkoren i detta Avtal. Abonnenten accepterar att han eller hon är juridiskt bunden av detta Avtal och att han eller hon inte kan reservera sig mot något av villkoren i Avtalet.

    Abonnenten garanterar att han eller hon är minst 18 år gammal när abonnemanget tecknas och att han eller hon har rätt att ingå rättsliga förpliktelser.

    3.Period

    Den betalda försöksperioden är 14 dagar eller den tid som anges på jukebux.com när abonnemanget tecknas. När försöksperioden gått ut, förlängs perioden automatiskt i enlighet med villkoren för månadsabonnemanget.

    Ett månadsabonnemang löper under 30 dagar. Månadsabonnemanget förnyas automatiskt efter 30 dagar och månadsabonnemanget förnyas automatiskt tills Avtalet sägs upp skriftligen av Operatören eller Abonnenten, eller om Operatören och Abonnenten gemensamt kommit överens om att Avtalet skall sägas upp.

    Uppsägning av abonnemanget kan göras skriftligen fram till och med den sista dagen före förlängningen av innevarande period. Operatören måste få meddelandet innan utgången av innevarande period.

    Om Abonnenten säger upp abonnemanget kommer Abonnenten få ett bekräftelsenummer på uppsägningen. Abonnemanget är uppsagt först när Abonnenten fått detta bekräftelsenummer. Om abonnenten inte har fått ett bekräftelsenummer efter att ha sagt upp kontot, är Abonnenten skyldig att omedelbart kontakta vår support (se punkt 1).

    Abonnemangstjänsterna kan endast utnyttjas fullt ut fram till och med utgången av den sista perioden. Ingen återbetalning sker för återstoden av abonnemangsperioden. Se punkt 10 för mer information om vad som gäller vid uppsägning.

    Alla Abonnenter deltar automatiskt i vår stora tävling där man kan vinna 2 000 euro (om du bara vill vara med i tävlingen kan du skicka e-post till help@jukebux.com). En vinnare kommer att dras bland alla deltagare den 31 maj varje år.

    4.Betalning

    Abonnenternas betalning för abonnemangsperioden faktureras av:



    Abonnenten samtycker till att betalning av abonnemangsavgiften för alla perioder måste göras med kreditkort. Operatören accepterar följande kreditkort:

    VISA
    VISA Electron
    MasterCard
    Maestro
    Avgiften som Operatören debiterar är SEK 349. Avgiften är för ett månadsabonnemang och kommer att debiteras i enlighet med villkoren för förnyelse (se punkt 2).

    Avgiften för försöksperioden är SEK 1.

    etc. etc.

    SvaraRadera
  48. Jag råkade ut om intrång på min konto som många andra.
    Därefter på min upptäckt,spärrades av Nordea mitt kontokortet.
    Därpå,skickades en reklamationen.
    Finns det någon chans att man skulle få tillbaka den summan i frågan?.
    Alltså, de pengarna drogs utan min vetskapen av Jukebux.com

    SvaraRadera
  49. Hej Angelo! Du bör vända dig till konsumentvägledningen på din ort. Du kan också kontakta din bank igen och beskriva ditt ärende. Det handlar ju om bedrägeri. Låt dig inte hindras av att de försvarar sig med att du själv har godkänt att de får dra ifrån ditt konto. Du har väl bara godkänt att få vad de utlovat?

    SvaraRadera
  50. Jag vill INTE låta negativ mot er som blivit lurade... MEN... om det ser för bra ut för att vara sant.. ja då är det oftast det.. innan man registrerar sig på en massa skumma sidor så skall man ALLTID googla eller undersöka bolaget på egenhand. "provat sidan i 14 dagar" kallas för Distans avtalslagen, så efter 14 dagar så är man fast, därav de 349 kr som ni fick betala (gissar på att ni inte läste det finstilta)

    SvaraRadera
  51. Bäste Mr Donkz!
    Vem av oss som råkat ut för det här hade för avsikt att bli medlemmar i Jukebux.com? Svar: Ingen. Det är en fullständigt rutten och bedräglig marknadsföring. Den måste avslöjas. Helst skulle jag se att bolaget blev stämd.. Är du själv en av bolagets representanter?

    SvaraRadera
  52. Är det någon av er som struntat i att betala? säkert är det så
    :) Men har det hänt något efter det?

    SvaraRadera
  53. Svar till Bo Nilsson: När man går med måste man uppge sitt kontonummer. Därefter dras det 349 kronor i månaden från kontot redan efter fjorton dagar. Detta fortsätter tills man har lyckats säga upp sitt medlemsskap eller spärra sitt konto. När man har spärrat sitt konto kan man ju vara säker skulle jag tro. Finns det någon som har annan erfarenhet.

    SvaraRadera
  54. Hejsan, det stod att jag fick prova på jukebox gratis i 14dagar för endas 1kr, skulle givetvis kollat upp detta innan men gjorde det för bara 1timme sen, tänkte höra ifall jag spärra kortet är det lugnt då? Då kan dom inte dra av någonting?

    SvaraRadera
  55. Hej Marcus!

    Det är tyvärr så att när du en gång har registrerat dig hos Jukebux ger du dem rätt att dra från ditt konto. Enda sättet att slippa detta är att spärra kortet. Tala med din bank om detta. De är skyldiga att hjälpa dig.

    SvaraRadera
  56. Okej tack så mycket, kontaktade dom och detta är konversationen


    Dear Marcus,

    Thank you for your request.

    Your account has been cancelled and you should receive a confirmation email shortly. In case it is not in the inbox, please check the spam box as well.

    Even if you cancel your Jukebux account and do not go through the 14-trial, you will still receive the welcome gift providing that you follow all the instructions in your welcome e-mail to verify your address at redeemshop.com, You need to use your redeem code.

    Best Regards,
    Jukebux Customer Service

    help@jukebux.com | http://www.jukebux.com

    Finland: (+358) 97 479 0095
    Sweden: (+46) 840 30 87 82
    Norway: (+47) 21 99 97 74
    Denmark: (+45) 78 79 10 34
    England: (+44) 203 637 0913

    When replying, please make sure that the ticket ID is kept in the subject line to ensure that your replies are tracked appropriately. Thank you.



    24/09/2014 00:30 - Marcus wrote:

    > Hi I have written that I wanted to try out with you for 14 days for only 1kr,
    > but I do not want to do it, so I wonder how I disable it?
    > -Marcus
    >
    > Mail was sent from: 78.82.35.127
    >

    Marcus Rydqvist
    09:37 (9 timmar sedan)

    till Jukebux
    Dear sirs

    Did my account really cancelled? Becuse i can log in so i don't think that my account has been cancelled.


    Jukebux Customer Service
    10:11 (9 timmar sedan)

    till mig
    engelska
    svenska Översätt meddelande
    Inaktivera för: engelska
    Dear Marcus Rydqvist,

    Thank you for your message.

    You can still log in, as you have got 14-day trial account, so you can use it for free.

    As the account is cancelled - and the cancellation mail was sent to you - you will not be charged for the membership when the trial finishes, and then you will not be able to log in.


    Tror du att dom har tagit bort mitt konto eller bara något dom säger? Har dessutom fått 3mail från jukebux att mitt konto har blivit cancelled så jag vet inte. Men får åka in och spärra det immån för att vara på den säkra sidan!

    SvaraRadera
  57. Hej Marcus! Hur många är så företagsamma som du? Hur många behärskar att skriva till Jukebux på engelska? Du har lyckats att få dem att svara och det är inte dåligt. Det verkar dessutom trovärdigt tycker jag. De har nog lärt sig en del av alla dem som blivit lurade. Det är bara du som kan bestämma om du ska spärra ditt kort eller ej. Jag vågar inte ge dig något råd om detta. Du kan väl skriva och berätta hur det har gått. Troligtvis har du fått ditt abbonnemang på jukebux avslutat.
    Hälsningar Rolf

    SvaraRadera
  58. Tack vare ditt inlagg sa slipper jag raka ut for samma trakigheter. tack!

    SvaraRadera
  59. http://pay-jukebux.com/
    Här gick jag in och avslutade mitt konto. Jag har faktiskt lyckats flera gånger med att få saker på liknande annonser, även jukebux Men det gäller att säga upp innan 14 dagar gått.
    På ett ställe var det bara 3 dagar Pointshop tror jag, så det missade jag.
    /Ulla

    SvaraRadera
  60. Hej!
    Samma problem, har gått med att betala 98kr för en surfplatta och 14 dagars medlemskap i jukebux med. Jag har använt mig av telefonnumret som de hänvisar till för support på hemsidan och bett de att säga upp mitt medlemskap och frågat också om detta var giltigt som uppsägnings metod, då det i avtalet var skrivet något om att uppsägningen behövde ske skriftlig via mail, men de sa att detta var giltigt som uppsägning. De sa också att jag skulle få min surfplatta om jag hade följt stegen för registreringen på Redeemshop. Jag har kommit till steget där man ska ladda upp en bild på mitt id kort och bild på senaste elräkningen, nu vågar jag inte skicka dessa för att följa alla stegen för att få surfplattan.
    Jag kommer i alla fall att spärra mitt visakort, men borde jag skicka bilderna på id kortet för att få åtminståne möjligheten att kanske få surfplattan? Vad tycker ni?

    SvaraRadera
  61. Del 1:

    Hej på er. Jag gick på samma skit men fick faktiskt min surfplatta idag.
    Jag gav mig tusan på att klara mig ur det när jag insett att det var en fälla och jag har nog lagt ca 10h totalt på mailande och läsa in mig på allt deras finstilta och alla mail som det blivit har jag sparat. Detta var i slutet September som jag ingick avtalet och de har inte dragit några pengar ytterligare eftersom jag gick ut innan det gått 14 dagar eller vad det var.

    Idiotiskt faktiskt att inte spärra mitt VISA-kort men idag när jag hämtat surfplattan på posten så blev jag påmind om allt detta igen och har nu flyttat pengarna från det aktuella kontot fram tills jag får ett nytt kort och då först spärrar jag detta och har då det nya som fram tills det spärrade är utbytt. Så tipsade han på banken mig att göra för då kan man ha det nya VISA-kortet som ett reservkort om det händer igen samt så kan man ju pynta in pengar på det om man skall handla från något nätföretag som man inte litar riktigt på.
    Nu slipper jag ju att stå utan kort men får ju iofs flytta över pengar om jag skall betala något eller skall iväg och handla men hellre det än att de där rävarna på Jukebux snor mina pengar :-D

    Att jag inte spärrat det beror mest på att allt verkade stämma när jag väl satt mig in i allt och den tjänsten med databackup, den existerade och fungerade och de svarade supersnabbt på mina mail på supporten och jag fick sagt upp abonnemanget och fick den där koden som är bevis på att man fått uppsägningen godkänd. De skickade om det mailet till mig 4 gånger med olika nummer varje gång.

    Rolf Bertil Ericson> Du måste inse att du har ingått ett avtal utan att läsa in dig på vad du godkänner. Det är ingen bluff. Jag gick på skiten och de drog 99kr men fick den eländiga surfplattan idag och jag trodde inte det var sant när jag slet upp paketet från Holland. De hade tamejtusan skickat den. Jag har har också fått mailet om att de inte kan skicka den eftersom de kommit på att jag bor i ett EU-land haha. Det tillkommer skatt och tullavgifter och de erbjöd mig de 250 e 200kr som presentkort i Sverige men. NEJ!". Jag tar risken att få dessa avgifter, skrev jag till dem och krävde att få det jag beställt.

    Du skriver att de olovligen drar 349kr från ditt konto. det är inte olovligen eftersom du har ingått ett avtal och inte sagt upp det som man måste göra.
    Jag kollade och den där backupskiten existerar men men tusan vill betala 349 i månaden för sånt?

    VARNING! GÅ INTE PÅ BLUFFEN SOM ADMINISTRERAS AV JUKEBUX.COM

    Återigen. det är ingen bluff men ett satans svinaktigt sätt att marknadsföra sig på. De är registrerade på Cypern och det är deras lagar som gäller så de behöver inte följa våra så vända sig till konsumentverket är lönlöst. Polisen struntar säkert i det eftersom de inte skulle driva detta vidare ändå. banken däremot kan ju hjälpa en genom att spärra kortet och ni som insett att ni gått i fällan. Varför har ni inte spärrat era kort.

    forts.......

    SvaraRadera
  62. Del 2:



    Du kommer inte få tillbaka några pengar eftersom de rätteligen dragit dem då du haft deras tjänst kvar.

    Det är ju så de lever. Folk glömmer avbeställa och så är man i skiten och det de utlovar får du ju med tiden men inte för 99kr utan kanske tusenlappar.

    Jag har haft tid med detta och är envis och riktigt jobbig. Jag totalt mailade ner dem så att det startade en ny Ticket varje gång jag skrev till dem. Svarar man på deras mail så blir det ingen ny Ticket utan då kör man på den gamla så bättre att starta upp nya i ett kör och vara på hugget och väldigt klar och aggressiv i sin hållning till dem.

    Trots att jag varit direkt otrevlig i mailen så har de svarat blixtsnabbt varje gång och skrivit trevligt till mig.

    Jag fick tom en stor genomgång av dem hur jag skulle göra med alla koder och skit som de krävde sen. Man skulle skicka kopia på leg och ett foto på sin senaste elräkning och allt detta gjorde jag men jag satte vattenstämplar på fotona så de inte kunde användas.

    Jag vill egentligen inte försvara dem men följer man allt så får men det de lovar men sättet de gör det på är svineri. Man har sig själv att skylla för att man så gärna VILL HA. Gratis skall det vara och då hugger folk till och går i fällan.

    De svarar i telefon och är trevliga att prata med men inte fasen är där nån som kan svenska på de numrena trots man ringer inom Sverige och där är en svensk flagga haha.

    I mitt fall var det Clas Olson som de utgav sig för att vara och man skulle svara på frågor. Jag ringde en kille på Clas och berättade hela historien men han var trött och ganska ointresserad så jag blev sur och sa till han att han borde fundera att byta jobb. Jag ringer och är ett bevis på att någon använder deras namn som lockbete för sån dynga. Då skall de vara tacksamma och lyssna anser jag.

    Jaja sa han. Jag skall framföra detta till marknadsavdelningen och de kommer höra av sig sa han. Inte tusan har de ringt.

    Va glada att de inte driver betalningarna till inkasso för det ni gör med att spärra korten är ju att låta bli att betala det ni beställt.

    Jag bistår gärna med hjälp och tips i din blogg Rolf. Hur jag gjorde och vad ni skall göra och till er som inte fått era produkter: stå på er skriver ner dem fullständigt men var korrekt. Skriv om och om igen. Trötta ut dem. Få dem att skriftligen via mail lova att infria sina löften.

    MVH Rickard Thulin

    SvaraRadera
  63. Hej Richard! Anledningen till dröjsmålet med publiceringen av dina kommentarer beror på att jag legat på sjukhus och nyss kommit hem.

    SvaraRadera
  64. Hej
    min pappas sambo gick på ett erbjudande om en mobiltelefon för 1 krona från Jukebux.com ...
    Hon är över 70 år och har aldrig beställt nånting på internet förut och ringde förtvivlat till mej och sa att dom dragit 500 kronor från hennes konto.
    Hon kontaktade banken och polisen men ingen av dom ville ta i ärendet utan ansåg att hon fick skylla sig själv för att hon inte läst det finstilta.
    Hon började maila företaget och fick till svar att det ej gick att få tillbaka några pengar och att det var en prenumeration hon gått med på frivilligt.

    Efter flertal mail och telefonsamtal till dom där det bara var avigt bemötande så ilsknade jag till.
    Jag skickade ett sista mail ihopp om att få slut på detta lurendrejeri.
    Där skrev jag att jag hade kontaktat polis och konsumentverk, att Jukebux var ett blufföretag som det endast stod negativa saker om på nätet, att dom lurade gamla människor och att jag hade varskott advokat och att pengarna skulle betalas tillbaka utan dröjsmål, annars jä....lar

    det tog skruv, för någon dag senare fick pappas sambo ett mail där dom bad om ursäkt och att dom skulle betala tillbaka pengarna.

    Och hör o häpna, pengarna kom tillbaka,dock inte en-kronan för telefonen, men i alla fall 499 kr .
    Det var inget vi räknat med utan jag mailade dom på vinst o förlust för att jag blev så hederligt förbannad över hur dom håller på o lurar gamla människor.
    Med vänlig hälsning Ingela

    SvaraRadera
  65. Lyckades precis avstyra att de förlänger mitt konto. Ringde (+46) 840 30 87 82 och pratade med Filippa. Hon avslutade kontot och skulle stoppa dragningen av mina pengar, som var på gång. Jag har dessutom inte kunnat logga in på deras sida.

    Vill dessutom varna för Allyourmusic.net. De gör på samma sätt. Finns ingen chans att avsluta eller ändra när man loggat in. Har skickat ett mail om avslut, men får se om det fungerar. 376:- blev läropengarna.



    Kenneth

    SvaraRadera
  66. Oj! Jag har nog gjort fel. Är helt ny på detta med alla appar inne på Google+ och fattar inte hälften. Jag använder inte ens min gmail och vet inte längre varför jag har den men tror det har att göra med min Samsung-mobil och mitt vanliga Google-konto.

    Kanske är det ihop med betalningar till Google Play???

    Vilket är det som är ens huvudidentitet på Google? Är det ens vanliga Google konto eller Google plus??

    Jaja i vart fall så skrev ju "Just me" den 22 Nov om hennes Pappas sambo som gått i fällan men att de lyckats gå ur det och få pengarna tillbaka.

    Det inlägget börjar ju med:

    Hej
    min pappas sambo gick på ett.......

    Detta skulle jag svara på och skrev ett långt inlägg som var riktat till både Författaren och er andra men jag råkade nog skicka iväg det som ett privat meddelande till Just me haha.

    Jag vill såklart ha med detta här inne eftersom det känns viktigt så efter detta inlägg följer det jag skrev i Söndags.

    MVH Rickard



    SvaraRadera
  67. Oj! Jag har nog gjort fel. Är helt ny på detta med alla appar inne på Google+ och fattar inte hälften. Jag använder inte ens min gmail och vet inte längre varför jag har den men tror det har att göra med min Samsung-mobil och mitt vanliga Google-konto.

    Kanske är det ihop med betalningar till Google Play???

    Vilket är det som är ens huvudidentitet på Google? Är det ens vanliga Google konto eller Google plus??

    Jaja i vart fall så skrev ju "Just me" den 22 Nov om hennes Pappas sambo som gått i fällan men att de lyckats gå ur det och få pengarna tillbaka.

    Det inlägget börjar ju med:

    Hej
    min pappas sambo gick på ett.......

    Detta skulle jag svara på och skrev ett långt inlägg som var riktat till både Författaren och er andra men jag råkade nog skicka iväg det som ett privat meddelande till Just me haha.

    Jag vill såklart ha med detta här inne eftersom det känns viktigt så efter detta inlägg följer min text som jag skrev i Söndags :-D

    MVH Rickard

    SvaraRadera
  68. Denna Bloggfunktion är ju så jäkla dumt utformad. Man får ju inte ha mer än 4096 tecken men det står det inget om när man sitter och skriver. Appen kunde ju varnan innan man närmade sig så man kunde korta ner. Sen när man skall ändra så kan man inte heller se hur många tecken man använt!!

    Nu får jag stycka upp mitt inlägg i 2 delar igen så här följer del 1:

    Fluxtron Fluxman
    23 nov. (2 dagar sedan)

    till Just
    Hej Just me!

    Det var mycket bra att du lyckades med detta att få pengarna återbetalda. Jag har inte hört någon annan lyckats med detta. De är etablerade på Cypern rent juridiskt i vart fall. Var de sen geografiskt finns har jag ingen aning om men de skriver i sitt finstilta att det är Cyperns lagar som gäller och vid ev tvist så skall ev rättegång hållas på Cypern av deras egna domstolar.

    Men återigen. Det är på ett sätt inte ett "bluff-företag" De levererar det som utlovats. Om alla lyckas vet jag inte utan nu talar jag bara i egen sak. Jag fick det där abonnemanget på databackup som man är så dum och beställer. Jag fick till slut min surfplatta tom. De gick med på uppsägningen av abonnemanget, skriftligen via mail och jag fick min uppsägningskod.
    De har svarat på alla mina mail och de har svarat i telefon.
    Andra i denna tråd har beskrivit att de inte fått svar på mail och en del har skrivit om otrevligt bemötande men det är inget som jag kan påstå stämmer i mitt fall.

    Till er som läste mitt första långa inlägg och till bloggägaren och författaren Rolf Bertil Ericsson: Jag vill be lite om ursäkt för mitt kanske vassa inlägg. Kritiken jag riktar till er som gått på detta elände är ÄVEN riktad till mig själv såklart.
    Vi har själva gått med på allt klabbet samtidigt som vi inte läst in oss ordentligt. Mig har de inte lurat och hade jag glömt säga upp abonnemanget i tid så är det jag själv som lurat mig själv.
    Jag tror inte nån skall vara orolig att de drar fantasibelopp från era konton men är ni osäkra så spärra och byt ut kortet. Jag har tömt detta konto och har beställt ett extra VISA/MASTER att ha i reserv vid ev fler sånna här tillfällen och när det kortet kommer så skall jag spärra mitt ordinarie och få det utbytt. På så sätt kan de inte dra några pengar ju. Jag har haft detta kort ospärrat sen jag gick på detta abonnemang och inget mer än de 99 KR har dragits.
    Ingen ny period har alltså debiterats.

    Självklart är marknadsföringen vedervärdig men det är vi själva som går på det i vår iver att få saker gratis.

    Ditt inlägg kan ju ge hopp åt de som också fått pengar dragna från sina konton men jag tror inte de går med på det om man inte har synnerliga själ, som du hade. Ålder tex även om 70 inte är särskilt mycket och kanske att hon inte förstod vad hon beställde vad vet jag?

    Polisanmäla ger inget för dels skiter Polisen i det och dels bryr sig inte företaget om det eftersom de inte lyder under våra konsumentskyddslagar och som du skriver, att vi får skylla oss själva som gått med på det.
    Konsumentverket kan inget göra av samma anledning.
    Att påtala för dem att det skrivs negativa saker om dem på nätet är heller inget de behöver bry sig om så länge det finns folk att tjäna pengar på. De byter ju bara namn och marknadsföringstrix efter ett tag.
    Att skriva till dem att de är ett blufföretag är säkert bara något de ler åt när de läser.

    TROTS detta så har du lyckats och det glädjer mig :-D !!

    SvaraRadera
  69. Del 2:

    Jag har på ett sätt också lyckats när man nu ser tillbaka på det även om jag ångrar mig bittert. Den där surfplattan är tamejtusan inte mycket att ha. Kass skärm och upplösning och inga inbyggda finesser alls. MEN! Man kan surfa på den och den fungerar att se TV och film på i hemmanätverket via Wi-Fi. De kostar 250 kr ungefär på ebay och Alibaba och de kallas ofta för learning machines eftersom man kan ha dem att experimentera med med olika varianter av Android osv. Detta håller jag själv på med och då ökar ju värdet för mig ju mer jag lär mig och jag behöver inte bry mig om priset jag gav om den går sönder. Leksak till barnen kallar de också den på ebay.
    Jag öppnade min för att ta reda på exakt firmware som skall stå på moderkortet. Intressant att lära sig alla delar också. Så skall jag slå på den med bakstycket av. Då ser jag att jag spräckt skärmen :-D På ena halvan av skärmen så fungerar nu inte touchfunktionen så skall jag klicka på nåt som finns på andra sidan sprickan så får jag vända surfplattan så bilden vrids tills jag når haha.

    Jag har en så kallat OTG-kabel till mobila produkter sen tidigare och till den kan man koppla diverse USB tillbehör som USB-minne, kamera, bluetooth, mus och tex tangentbord. Så nu kör jag den med bluetooth mus och tangentbord, ständigt inkopplad till laddning via en annan ingång på plattan. Står lutad mot min ordinarie PC skärm och alltid ON och inkopplad till mitt hemmanät med WiFi och jag håller på att lära mig mer om hemmanät och mediadelning mellan alla olika grejor man skaffat.

    Just nu består mitt nät av PC, Samsung mobiltelefon med Android, surfplattan med Android och till sist en mediaspelare Minix Neo X5 mini med Android.
    Plattan är full av reklam och erbjudanden varav många på Kinesiska så det gäller att veta vart man klickar så man inte av misstag går med på fler fina erbjudanden. Teoretiskt skulle de kunna lyckas sno mig på pengar eftersom mitt Googlekonto är kopplat till mitt Visa så att jag kan betala appar via det kortet.
    Att avinstallera allt sådant direkt var en prio 1 för mig. Sen leka och ha sönder :-D

    Tjo från mig, en tidig Söndagsmorgon från Söderslätt i Skåneland och allt gott till er och hoppas ni lyckas komma ur skiten!!

    MVH Rickard Thulin

    SvaraRadera
  70. Can anyone help me and tell me how to stop them? Just found out that they have stolen 390 NOK from my account each month since June! How do i stop them??
    -Katarina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Get new Visa card or debit card, talk to the bank and explain the problem. Did you get any mail from Jukebux? Don´t give up or you´ll lose your money.

      Radera
    2. Got my money back from the Visa Company, they saw I didn´t do anything wrong. Make a complain in your bank and they will sendt it to you card company. Good luck.

      Radera
  71. Tack för varningen!
    Jag såg ett erbjudande om en Android för 10:- och tyckte det var för bra för att vara sant så jag googlade och hittade denna sida.

    Jag använder själv bara e-kort när jag handlar på internet, där kan man ställa in inköpsgräns och giltighetstid själv. Då jag inte handlar så mkt på nätet skapar jag ett nytt e-kort för varje inköp och sätter inköpsgränsen så att det precis täcker priset för det jag handlar. På så sätt kan de inte dra mer pengar utan att fråga.

    Uffe

    SvaraRadera
  72. Hej igen,
    Ja, jag håller med om att vi förmodligen haft tur att få tillbaka pengarna, som sagt så var det bara ett sista desperat försök ....
    Och eftersom min pappas sambo var lite naiv och trodde det bara kostade så lite (!) så får man ju egentligen skylla sig själv. grejen var att det var första gången hon handlade på internet och hon skulle ALDRIG mer göra det igen, så jag fick ha en liten lektion i internet-vett ;-) och försöka få henne att inte bli skrämd av alla bluffare därute, för i framtiden är nog näthandel ett mycket större fenomen och vi måste lära oss att skilja dom ärliga från lurendrejarna....

    SvaraRadera
  73. Har en lang historie med Jukebux siden mandag denne uken. Har kranglet med dem, anmeldete dem til http://www.actionfraud.police.uk og andre folk som kan stenge svindel sider. Fra min side har jeg gjort en del selv med mail, mail og mere mail. Ga dem 72 for å refundere penger tilbake på kontoen min, i dag ble det ny mail med at de må ta konsekvensene hvis de betaler ikke tilbake. Ingen svar til mailene mine og ny ble sendt med en del IP adresser og internet adresser ble sendt. Ikke så lenge etter kom dette:

    Dear l,

    Thank you for your request.


    A request to refund your account has been processed and you will receive a refund. You can expect it in your bank account within 5 - 7 working days.

    Best Regards,
    Jukebux Customer Service

    Venter på penger men stoler ikke mye på disse folk da de sier ikke hvor mye skal de betale tilbake. Kommer med mer om jeg får penger.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hei!
      Har fått pengene mine tilbake da Visa og se så at det var ingen feil fra min side. Her det de sa: Utbetalingen er foretatt under forutsetning av at misbruket ikke skyldes grov uaktsomhet fra Deres side.
      Har truet Jukebux om at alle IP adresser kan bli stengt: Just don´t fuck with me and make sure the money comes back to my account or all the IP adresses in the last mail are in danger to be shot down.
      Stå på, ikke la dem leke med dere, kanskje det låne seg å være aggressiv som jeg var fra første mail og ikke gi dere.

      Radera
  74. Hej! Jag blev av med 499 kr förra månaden som Jukebux dragit. Visste inte vad det var för och anmälde till Swedbank men fick inget svar ännu.Trodde att det var engångs grej men döm till min förvaning de drog denna månaden också. Kontaktade banken på nytt och de sade att spärra mitt VISA kort. Fick tel nr från banken men kan tyvärr inte engelska så vad ska jag göra att få tillbaka pengarna, har knappt till nästa pension. Kan ngn ge gott råd?

    SvaraRadera
  75. Hej,
    Jukebux.com, drivs av en gäng kriminella i Californien, USA. Det är registrerad i New York. Är anknuten till en Server firma i Panama City. För Skandinavien, de har en hemligt Link i Köpenhamn, och via den med sina medhjälpare i Skandinaviska länder, som formulerar och inlägger de missvisande och bedrägliga annonser på Internet. För penning transaktionen de använder en Bank i Cyprus, som medveten medverkar och skuddar deras kriminella verksamhet. Alla som blev bedragen av Jukebux.com, ska begära av sin Bank fullständigt information om den Banken i Cyprus, och reklamera direkt hos den om illegal pennings uttag av Jukebux.com, ifrån sin Bank Konto.

    SvaraRadera