Twingly statistik

söndag 18 maj 2014

Aktiv vecka i församlingen

Den här veckan har jag varit mycket aktiv i min församlings verksamhet och jag är så glad att jag har orkat detta utan prestationsångest. Glad också att jag fortfarande har något att ge med min sång och musik. Det är min önskan att få ställa dessa gåvor som Gud gett mig till hans ära. Det ger mig stor tillfredsställelse och det är en tacksam uppgift. Den medicin jag blivit ordinerad för mitt välbefinnande hjälper mig också att fungera normalt.

På måndagen medverkade jag i en begravningsgudstjänst med orgel och solosång. På onsdagen var vi med på RPG:s resa till Bergslagen och jag fick hjälpa till med dragspel och sång i bussen. På fredagseftermiddagen spelade och sjöng vi på äldreboendet i Strömsborg och i dag, söndag fick jag förmånen att spela i inledningen av gudstjänsten. Det var terminsavslutning för barn och ungdomsarbetet i församlingen. Två gånger har jag denna vecka fått framföra Torgnys gånglåt. Den kallas så efter min sjukgymnast Torgny H.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar