Twingly statistik

fredag 2 maj 2014

Varning nu igen för Jukebuks.com

Varning för adressen Nya skor, vilket är ett nytt falskt namn på Jukebuks, som jag tidigare har varnat för.

Det här meddelandet kom i dag som ett SMS meddelande:

”Hurra, ditt nummer kom upp i dragningen och du får ett par sneakers ifrån Converse värda 589 kronor Besök xxxxxx så skickar vi skorna redan i dag”


När man besöker denna adress så får man veta att det är Jukebox som ligger bakom meddelandet som kom som ett SMS i min mobiltelefon. Kom ihåg! Man får inte ett par Converseskor gratis. När man klickar på länken som finns på sidan har man redan godkänt villkoren som är förbockade. Efter fjorton dagar så drar Jukebuks 349 kronor från det konto som du måste uppge för att få skorna för en krona. Du måste skriva ett meddelande på engelska för att säga upp det ab. som du blir påtvingad för att få skorna. För egen del fick jag lov att spärra mitt kort. Min bank kommer att hjälpa mig att få dem att återbetala de 349 kronor de dragit, men det kan ta lång tid. Fortsättning följer….Jag begär dessutom att de ger sig till känna med namn och tydlig adress och att de ber om ursäkt för att de lurar och kränker godtrogna människor

1 kommentar:

  1. Did you get the shoes finally ?
    I heard you got back your money finally; the question is did you receive any shoe ?

    SvaraRadera