Twingly statistik

måndag 22 februari 2016

Försåtliga beskyllningar mot Svenska kyrkan

Mitt samvete förbjuder mig att tiga när jag läser i Dagen och i andra media om de försåtliga och orättvisa beskyllningar som riktas mot Svenska kyrkan, inte bara i debatter där man menar att alla får publicera sina åsikter utan även i tidningens ledare. Jag har till och med funnit att det är en hel del åsikter som inte släpps fram om det strider mot tidningens policy, men trots detta en del av kontroversiellt innehåll. När man skriver att Svenska kyrkan är tysta inför den kristna förföljelsen och inte är solidariska mot de förtryckta kristna, så är detta inte sant. När man dessutom beskyller Svenska kyrkan för att vara antisemitisk och antiisraelisk, så är ju även detta en oförskämd lögn. Att vara propalestinsk behöver ju inte innebära att man inte är proisraelisk. Alla dessa lögner borde dementeras. Jag ser fram emot något liknande, åtminstone i den kristna tidningen Dagen. Alltså ett klart och tydligt avstånd mot alla angrepp på vårt största kristna samfund Svenska kyrkan. Alla sådana angrepp är ett angrepp på kristendomen i vårt land. Jag ställer frågan: ”Håller det på att bildas en Jesusrörelse, som vill hålla sig utanför kristendomen i vårt land?” Splittringsrörelser har funnits som förstört mycket. De är inte ett verk av Gud utan snarare av Guds fiende.”Tjuven kommer bara för att stjäla,slakta och döda. Jag har kommit för att de ska ha liv, och liv i överflöd.” Joh.10:10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar