Twingly statistik

fredag 20 maj 2016

Meddelande om mitt besök vid Aleris Kirurgmottagning i dag den 20 maj 2016

I dag 20 maj 2016 har jag varit på besök vid Aleris Kirurgi Lasarettet Motala efter remiss från Vårdcentralen. Jag har samtalat med läkare om mitt ljumskbråck.

Läkaren meddelade att en operation egentligen är nödvändig, men med tanke på de risker det skulle innebära för mig avråder han.

Bakgrunden är denna:

Efter operationen för min prostatacancer, 6 november 2014 då prostatan avlägsnades har jag haft besvär i nedre delen av buken på vänster sida.

Onsdag 13 april 2016 hade jag fått tid hos läkaren Mikael Propocan vid Vårdcentralen Lyckorna. I över ett års tid har jag för läkarna på Vårdcentralen förklarat att jag har ont i buken på min vänstra sida. En del läkare har inte ens undersökt vad orsaken kunde vara utan viftat bort problemen. Mikael bad mig ligga upp på britsen. Efter några enkla undersökningar konstaterade han att jag har ljumskbråck på vänster sida. Detta besvär har jag således haft under så lång tid utan att någon kommit på en så enkel undersökning som förklaring till just detta problem.

I dag har detta således bekräftats, men eftersom jag lider av så många andra sjukdomar avråder läkaren, men jag kommer att få kallelse till utprovning av ljumskbråcksbälte och om besvären blir värre kommer jag att få göra en ljumskbråcksoperation vid Vrinnevisjukhuset i Norrköping.

Mina sjukdomar och mediciner i nuläget är enligt min journal:

01.Angina pectoris,Ischematisk hjärtsjukdom (Hjärtinfarkt och Carotis) ( Mediciner: Enalapril och Clopidogrel för blodförtunning)

02. Astma, (Medicin Symbicort eller Duo Resp Spiromax)

03. Pollenallergi. (Medicin Nasonex)

04. Lipidrubbning (Risk för ökade blodfetter) (Medicin Crestor),

05. Prostatacancer, (Kontroll halvårsvis av PSA-värden)

06. Recidiverande depression, (Koncentrationssvårigheter, minnesstörning efter återkommande depressioner) Medicin (Cipralex)

07. Luts,(Urinvägssymptom)

08. Reflux, (läckage av magsyra som läcker från magsäcken till och med upp i munnen. (Medicin: Ranitidin)

09. Generaliserande Ångestsyndrom (Medicin Lyrica.) och

10. Folsyre och B12 brist (Medicin: Folsyra och B12 vitamin)

11. Förstoppning på grund av sammanväxta tarmar (Medicin: Omnicol, oral lösning)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar