Twingly statistik

onsdag 9 november 2016

Spänn fast säkerhetsbältet och landa i en tryggare värld.

"En osäker värld har blivit allt osäkrare, spänn fast säkerhetsbältet" är rubriken på Carl Bildts blogg "Alla dessa dagar."

Citat: "Det finns all anledning att känna oro för vart vi är på väg. Men samtidigt är detta ju ny realitet som vi måste leva med, försöka förstå och i mån av möjlighet också försöka att påverka"

Oron för vart vi är på väg sprider sig allt mer i världen. Det finns all anledning att spänna på sig säkerhetsbältet. Var finns en säker plats där jag kan känna mig skyddad?

Så här står det i den nittioförsta psalmen i Psaltaren: "Den som sitter under den Högstes beskydd och vilar under den Allsmäktiges skugga, han säger: "I Herren har jag min tillflykt och min borg, min Gud på vilken jag förtröstar."

Kan du säga det? Vill du säga det? Säg det om du vill, vågar eller kan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar