Twingly statistik

lördag 20 oktober 2018

Var finns du Gud?

"Jag vill söka honom som min själ har kär. Jag sökte honom men fann honom inte." Höga visan 3:2

Den som söker Gud för att i första hand finna en gemenskap ibland trevliga människor kan förr eller senare bli besviken. En sådan gemenskap kan man finna i vilken förening som helst.

Den som tror att allt livet blir lättare när man följer Jesus kan också bli besviken i motstånd, bekymmer och prövning.

Men den som söker Gud för att finna Jesus kommer aldrig någonsin att bli besviken. Den som gör så har en följeslagare genom livet. En vän i nöden att lita på

Jag vet att om jag än vandrar dödsskuggans dal, så följer mig en vän och jag hör hans röst. Det är min tro och den vilar på Guds löften.

"Söken först Guds rike, så skall allt det andra tillfalla er", sa Jesus.

"Knappt hade jag kommit förbi dem, så fann jag honom som min själ har kär. Jag tog honom fatt, och jag släppte honom inte.." Höga visan 3:4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar