Twingly statistik

torsdag 7 oktober 2021

Varför stänger du ditt hjärta för Jesus?

Den kände pastorn Allan Törnberg skrev en sång med denna text. Frågan är verkligen berättigad. Du och jag skulle aldrig kunna öppna eller stänga våra hjärtan för Jesus om vi inte visste vem han var och vad han har gjort.

Det berättas om en gammal kinesisk kvinna som var med på ett möte där hon för första gången fick höra talas om Jesus. Hon öppnade då sitt hjärta för Jesus, precis som blomman öppnar sig för solen. Något hände med henne och hon blev frälst. När mötet var över, återvände hon till sin by, men efter en tid kom hon tillbaka till missionären som predikat och sade: "Han frälste mig, men skulle ni vilja säga mig hans namn igen?"

Du som läser detta vet säkert vem Jesus är och du kanske också vet vad han gjort för oss människor då han led och dog för oss på ett kors på Golgata en gång. "Ingen älskar dig som han, ingen annan frälsa kan. Varför stänger du ditt hjärta för Jesus?"........"o den frid som du åtrår, du hos ingen annan får. Varför stänger du ditt hjärta för Jesus?"

Bibeln säger att: "Talet om korset är en dårskap för dem som går förlorade men för oss som räddas är det en Guds kraft"

Bibeln säger alltså att det föreligger en risk att gå förlorad. Vad det innebär kan du själv försöka att föreställa dig. Varför skulle man vilja utsätta sig för en sådan risk?

En vän till mig sa när vi samtalade om det här: "Hur kommer det att gå för mig?" Självklart har inte jag någon rättighet att döma en annan människa till att gå förlorad, men varje människa måste själv svara för sitt liv och Bibeln ger oss svar på hur det blir när vi öppnar eller stänger oss för Jesus. 

"O så öppna då ditt hjärta för Jesus. Innan nåden sol för evigt har gått ned. Hör han kallar dig ännu! Varför tvekar dröjer du? O så öppna då ditt hjärta för Jesus!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar