Twingly statistik

fredag 23 januari 2015

Känner du Jesus?

Känner du Jesus, eller har du bara hört talas om honom? Eller är du helt främmande och inte vet vem han är. Jag önskar att du skall få bli bekant med Jesus, att du skall börja att längta efter honom, så att du kan följa honom, ja till och med bli lik honom i tankar ord och handlingar.

Hans vänskap är så underbar för mig, hans sällskap sprider ljus på min stig. Mina prövningar de bli små och ringa, när han för hjärtat uppenbarar sig.”

Jag vet att min förlossare lever, och att han till slut skall stå fram över stoftet. Och sedan denna min sargade hud är borta, skall jag fri från mitt kött få skåda Gud. Ja honom skall jag få skåda, mig till hjälp för mina ögon skall jag se honom ej som en främling. Därefter trånar jag i mitt innersta” Job. 19:25-27

Therese Martin föddes den 2 januari 1873 i Frankrike Femton år gammal inträdde Therese i karmelitklostret i Lisieux, Hon hade under sitt korta jordeliv vigt sitt liv åt Gud och friden lyste i hennes ögon. Hon insåg att det är här på jorden, medan vi lever vi inleder vår gemenskap med Gud. Strax före sin död endast 25 år gammal år 1897 sade hon: 

Jag kan inte riktigt inse vad det är som jag kommer att få efter döden som jag inte har redan i detta livet. Jag skall få se Gud, det är sant! Men vad det beträffar att få vara hos honom, så är jag det redan här på jorden, och det helt och fullt.”

Min Frälsare lever, jag vet att han lever, fast världen har sagt han är död,
och inget kan skilja mitt hjärta från honom – ej änglar demoner och nöd.

Min Frälsare lever, jag vet att han lever. Jag honom får möta till sist.
När jag har lagt av mig min kropp som en klädnad, befriad från ångest och brist.

Ej så som man råkar en främling på gatan – nej, så som man ser på en vän
en vän man har drömt om i nätter och dagar, och äntligen finner igen.

Ja öga mot öga, i klarhet och jubel och värme och friskhet och glans.
Vi lever med honom som här vi har anat. Vi lever för alltid som hans.”

Sv.ps. 313

Det är Jesus, Kristus, Guds son och som har visat oss vem Gud är. Om han fortfarande är en främling för dig, så önskar jag att du skall få lära känna honom, som din bäste vän.

Vill du veta mer om detta, så kan du skriva till mig på min e-post: rolfericson@boremail.com
Du kan göra det utan att vara rädd för att jag skall avslöja för någon vem du är.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar