Twingly statistik

onsdag 22 april 2020

Att ge är att få


"Jag brukar sällan tala om att jag ger och definitivt inte hur mycket jag ger till församlingen, men just nu känner jag mig manad att i dessa tider få inspirera mina kära vänner i församlingen att ge en extra gåva, eftersom vi inte kan samlas i kyrkan. Jag har satt in en extra gåva på 33% av det belopp jag brukar ge. Det hade jag verkligen råd med. "

I dag den 22 april har det gått nästan en månad sedan jag skrev ovanstående text. För mig och många har det blivit ny inkomst (pension) De ekonomiska behoven blir större i dessa tider. För min del ger jag med glädje av det jag har precis som pojken med de fem bröden och de två fiskarna. Om du som läser detta också gör det, så kommer du att upptäcka att ditt liv blir rikt på alla områden. För mig handlar det om den församling jag tillhör. För någon annan innebär givandet något som är speciellt för denne. Vi ger inte för att få, men vi får om vi ger.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar