Twingly statistik

söndag 27 december 2020

Det man kan veta om Gud kan man se

 

Den som förnekar sin tro på vår Gud,

menar sig att ingenting ha sett.

Säger att man måste se för att tro,

trots att Gud har visat vad som skett.


Det man kan veta om Gud kan man se

i naturens under som han gjort

Himmelen och jorden, skapelsens rymd,

sanningen om Gud i smått och stort.


Refr:

Sanningen om Gud den ger mig mod.

Talar om för mig att Gud är god.

Kan du inte se, be och du ska få.

Sök och du ska finna. Bulta på

Då ska du få se och förstå.


När jag bekände min tro på vår Gud

fördes jag ur mörkret till Guds ljus

Tron blev lagd i kärlet när jag själv klev in

fick jag bevis i sanningen om Gud


Nu kan jag vittna att jag ser och förstår

det som jag förut aldrig sett.

Behöver inte längre se för att tro.

Gud har redan visat mig vad som skett.


Text: Rolf Ericson 2020-12-26

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar