Twingly statistik

tisdag 6 juli 2021

Några av mina dikter i nutid

 

Så handfallen jag står, och villrådig jag är.

Jag vänder mig till Gud, som har kontrollen här.

Gud vet om världsproblemen, om krig och pandemi

I världens villervalla, så är jag ändå fri


I Jesu Kristi namn, min bön till Gud jag ber

O hjälp mig i min nöd. Du Gud som allting ser

Jag kan ej klara av det. Men du kan hjälpa mig

Förlåt min synd och hjälp mig att leva helt för dig

****************************************

De som hoppas på Herren får ny kraft och lyfter med vingar som örnar mot höjden.

De skyndar iväg utan att mattas, färdas framåt mot himmelens ljus

Utan att bli trötta, utan att mattas, färdas de framåt mot himmelens ljus


Ge min ande vingar som örnen. Bär mig fram tills målet jag nått.

Än är jag en pilgrim på jorden. Genom bönen vingar jag fått.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar