Twingly statistik

onsdag 7 juli 2021

Sommarhälsning

Blomningstiden maj och juni är förbi. Pollensäsongen har varit besvärlig, men i dag har jag känt mig tillfreds och hunnit med att ordna med en del utomhus utan allt för stora besvär.

Jag är så tacksam för Städarna i Motala. De utför ett professionellt arbete. Min lägenhet städad och mina fönster tvättade.

Det finns även en del utearbete som jag kommer att få hjälp med i sommar. Jag har anlitat Grenverket, som lovat mig  att hjälpa till. Det gäller staketen som skall oljas in, häcken som skall klippas och en del annat. 

Jag fick veta att man har en tjänst på Grenverket som är gratis för 70 plussare. Man kan få hjälp med att sätta upp gardiner eller byta brandvarnare eller andra enkla saker som kan vara svårt för oss äldre. Det är en service värd att ta vara på.

God fortsättning på sommaren 2021. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar