Twingly statistik

tisdag 14 december 2021

Läkarundersökning

 Som jag tidigare meddelat, så har min astma förvärrats den senaste tiden. I dag har jag blivit ordentligt undersökt av läkare, som bekräftar tillståndet. Den nya diagnosen visar sig vara cool. Låter lite dramatiskt kanske, men det ena är inte mycket värre än det andra. Jag har fått recept på antibiotika och kortisonkur för att häva det akuta tillståndet och ser fram emot bättre dagar som kan möjliggöra större aktivitet utan problem. Det känns angeläget för mig att vara försiktig med att vistas i större folksamlingar. I dag blev jag tyvärr tvungen att trängas med mycket folk på ICA-maxi på olämplig tidpunkt. Folk bryr sig inte om att vi fortfarande är inne i en period av svår pandemi. Jag vill påpeka att det inte är något fel med min lust att vara med på aktiviteter i kyrkan, men förstå mig om jag till en tid måste avstå. Det ska väl bli bättre hoppas jag. Jag vill tacka Arne som var så snäll och skjutsade mig i dag till Vårdcentralen och till ICA-maxi. I kväll har Karl Magnus lovat att hämta ut medicinen på apoteket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar