Twingly statistik

torsdag 13 juli 2023

Man behöver vara frisk för att vara sjuk



Vid senaste besöket hos tandläkaren bekräftades det jag redan visste:  Artros i käkleden! Denna gång akut läge med obalans i leden. Det låter som någon tuggar knäckebröd inne i örat. Inte alls särskilt trevligt.

Var emellertid tillräckligt frisk för att veta att man vänder sig till Tandvården med sådana problem.

Tandläkaren slipade ned tanden och gjorde dessutom en grundlig undersökning av min ömma trut, en dyr sådan vill jag tillägga. Det var då som orden flög ur mig: "Man behöver vara frisk för att vara sjuk." Tandsköterskan brast ut i skratt och den värdige tandläkaren log. Jag tänkte på alla som i min ålder inte har så lätt att sätta ord på sina problem och blev tacksam för att jag fortfarande är något så när klar i knoppen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar