Twingly statistik

söndag 26 december 2010

Mellandagshälsning från Rolf med bifogad solosång

God fortsättning önskar jag till alla mina besökare! Vi har det bra, men håller oss mest inomhus, eftersom väderleken ute är kall och vinden bitvis hård.
Termometern i kväll, annandag jul klockan 18,32 visar på minus 11,9 grader Celsius. Jämfört med andra delar av vårt land har vi inte haft så besvärligt väglag. I dag har vi bara haft ett ganska lätt snöfall i Borensberg. Julaftonen firade vi tillsammans med KM och Emmy här hos oss, med traditionell julmat. På kvällen var vi till Kristbergs kyrka där jag fick tjänstgöra som Organist vid midnattsmässan. Trots det hårda vädret var mässan mycket välbesökt. Det var roligt att få hjälpa till.

I mellandagarna väntar vi de övriga i familjen. Får hoppas att vägarna är framkomliga

I dag har jag roat mig med att spela in en av mina sånger, som jag nu lagt ut på min hemsida på följande adress http://www.rolferic.se/ordsprak.htm

Gå in och lyssna.

Jag har använt mig av min lilla H2 zoom och sedan konverterat filen till Cubaseprogrammet där jag lagt på en bas. Därefter har jag gjort om wav-filen till wma för att den skall gå att ladda upp på någon minut. Det kanske tar olika tid beroende på vilka möjligheter som finns på din dator.

Råd och synpunkter på hur jag skall lära mig bättre teknik för mina inspelningar tar jag gärna emot.
Ulla-Britt och jag Rolf önskar Er en fortsatt God jul och Ett Gott Nytt År!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar