Twingly statistik

fredag 11 april 2014

Text som legat i skrivbordslådan

Får se om det blir något av den efter bearbetning eller om den hamnar i skräpkammaren:

Ingenting är nytt under solen,
allting som skall ske har skett.
Efter vinter kommer våren,
utan att vi därom bett.
Ingenting är hopplöst,
allting kan bli nytt.
Varför skall vi sörja
över dag som flytt.
Det som sker det sker under solen.

Gick där i min ensamhet och tänkte
på allt det goda som jag redan har.
Det finns många andra som har svårt att gå,
Många har små krämpor man inte kan förstå,
men ingenting är nytt under solen.

Livet kan bli lättare för andra.
Nya möjligheter kan vi få.
Fånga dem i flykten de går fort förbi.
Dina möjligheter kan göra någon fri
Det som sker det sker under solen.

Vattnet i sitt kretslopp cirkulerar.
Torra marker kan på nytt få liv.
Gud som ser det hela öppnar sitt förråd.
Alla små resurser ges till dig av nåd,
men ingenting är nytt under solen

Vi kan dela med oss till varandra,
utav jordens gåvor som vi fått.
Vara med och skapa liv som aldrig dör.
Bygga upp det fallna (gamla) som fienden förstör.
Det som sker det sker under solen.

Nog har jag fått lära mig att livet
inte är så lätt som det ser ut.
Inga svar är enkla, det har jag förstått.
Ingenting är rättvist, men mycket kan bli gott.
Ingenting är nytt under solen.

Hurdan (Sådan) är den Gud som jag kan tro på?
Han är följeslagare och vän.
Lärde mig att bedja, gav mitt sinne ro.
Nära vid hans hjärta vill jag alltid bo.
Det som sker, det sker under solen.


Text:Rolf Ericson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar