Twingly statistik

söndag 23 augusti 2015

Kristdemokraternas vara eller inte vara

Jag har tidigare skrivit om Kristdemokraterna och de påhopp som deras nya ledare Ebba Busch-Thor blivit utsatt för. Jag anser att hon har rätt när hon vill föreslå en kursändring som handlar om homosexuellas rättigheter till adoption av barn. Det finns inget som bevisar att adoptivbarn har det bättre med en mamma och en pappa. Nu tycker jag inte att detta är tillräckligt. I en tid då många KD-sympatisörer och Moderater tycks vara mer intresserade av Sverigedemokraternas politik, finns det anledning att önska att den nya partiledaren blir tydlig och tar avstånd ifrån den invandringspolitik som liknar Sverigedemokraternas.
Kristdemokraterna har varit ett parti med stark värdekonservatism. Jag kan förstå dem som tycker att de borde hålla fast vid sina gamla värderingar för att inte svika sina väljare. Att förstå är en sak, men att tycka om det är en annan. Partiet är nog fortfarande ganska konservativt. Därför tycker jag att de som vill bojkotta partiet ifrån de egna leden, inte borde göra det. Frågan är hur mycket deras agerande skadar partiet. Det blir nog inte så lätt att bygga upp ett nytt parti med liknande förutsättningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar