Twingly statistik

onsdag 18 juli 2018

Brev till Pastor Stanley Sjöberg

Broder Stanley!

Det förekommer ett rykte om vår justitieminister Morgan Johansson, som har sin upprinnelse i något sammanhang där du hört att han vill utrota kristendomen i vårt land. Detta rykte är både uppseendeväckande och osannolikt när det kommer från en minister i vår regering och jag har tvivlat på att det är sant redan första gången jag hörde talas om det.

För att få reda på hur det förhåller sig vände jag mig till min vän Ulf Bjereld (S)och frågade honom om han hört talas om det. Han svarade mig att han frågat Morgan Johansson om detta och fått svaret att han aldrig har sagt något sådant.

Här står alltså ord mot ord och under tiden får detta rykte vingar och gör mycket stor skada när det användes för illvilliga angrepp på vår socialdemokratiska regering.

Nu vänder jag mig direkt till dig och hoppas att få ett tillfredsställande svar. Jag kommer dessutom själv att ta kontakt med Morgan Johansson och få veta vad han egentligen har sagt, så att sanningen kommer fram och illvilliga rykten kan dementeras.

Jag hoppas att du har möjlighet att svara först, så att jag får höra hur du ser på detta. Min tro är att människor skapat en höna av en fjäder. Eller också har du ett annat svar som bekräftar någon sorts sanning bakom det påstådda ryktet.

Bästa hälsningar Rolf Ericson Motala rolfericson@boremail.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar