Twingly statistik

söndag 28 oktober 2018

Vem vill va Jesus?

"Vem vill va Jesus?" Massor av händer räcktes upp. En pojke valdes att föreställa Jesus. Han fick en röd halsduk. "Så vill jag också ha några som skall föreställa Jesu lärjungar." Även denna gång en massa villiga uppräckta händer: "Jag vill, jag vill.."Lärjungarna fick gula halsdukar. En båt hade satts upp som kuliss och blått tyg fick föreställa den böljande sjön. Vår superduktige familjepastor Madelene Boberg berättade inspirerat om hur Jesus stillade stormen och jag tror att alla begrep vad det handlade om. Temat var Trygghet och vi fick veta att vi kan vara fullständigt trygga även när det stormar både inom oss och utanför oss. Den begåvade pedagogen Sofia Hultin hade tillsammans med sina medarbetare förberett ett mycket noga planerat, pedagogiskt och spännande program. Den medryckande musiken med piano, bas, gitarr och övrigt komp. gjorde också sitt till.

Jag är verkligen stolt över att tillhöra en församling där man prioriterar arbetet ibland barn och ungdom. Även i år kommer församlingen att framföra musikalen "Änglahyss." Det blir massor av skolelever som då kommer för att vara med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar