Twingly statistik

tisdag 4 december 2018

Fråga till den nya kommunledningen i Motala

Jag skrev tidigare i år ett öppet brev till ledamoten för pensionsrådet i Motala Anne-Lie Liljedahl (S) och fick också ett svar. Brevet handlade om den verksamhet för äldre som finns på Hälsocentret.
Jag ställer nu samma fråga till den nya kommunledningen och undrar om ni har samma ansvarsfulla omdöme som den gamla. Många nya initiativ har tagits under det här året. Bland annat har man utökat verksamheten med ett nytt center på Samuelsbergshemmet. Detta med tanke hur viktigt det är med friskvård för de äldre. Att lägga ned en så betydelsefull verksamhet kan väl inte vara tänkbart. Jag hoppas att få samma lugnande besked från er som jag fick ifrån Anne-Lie Liljedahl.
Finns det någon ny ledamot för pensionsrådet? I så fall är jag tacksam om ni vill upplysa mig om det.

Med vänlig hälsning Rolf Ericson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar