Twingly statistik

söndag 21 april 2019

Påsksång

Påsksång med text och musik av Rolf Ericson Se noter här

Himmelriket har kommit. Mörkrets tid är förbi.
Från graven han uppstått i påskmorgonens glans
och himlen har hälsat att segern är hans.
Guds rike har kommit, Guds rike är här, Guds rike är här och nu.

Himlen ska landa på jorden. Nu i uppståndelsens tid.
Döden besegrats som hopplöshet bar.
Livet har vunnit med segrarens svar.
Ja, Jesus har segrat i himlen på jorden. Guds rike är här och nu.

Himlen jag har i mitt hjärta, i Jesus min Frälsares namn.
När slutligt jag lämnat min jordiska kropp,
av evighet buren med underbart hopp,
Tillkomme ditt rike i himlen på jorden, Guds rike är här och nu.

(Texten har ändrats från originalet i 2:a versen, även musiken i 3:e takten)  SE ÄVEN HÄR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar