Twingly statistik

lördag 27 mars 2021

Min senaste sångtext.

 

Segrande tro


Till min vän Arne


Det finns en tro som prövas när nöden kommer,

när vindarna blåser i den stormiga natt.

Den övervinner världen, den är stark.

Den segrar och jag går på säker mark.

Jag övervinner världen i tro på Gud.


Det finns en kraft som helar det sönderslitna,

som löser de fångna ifrån syndernas band

Jag löstes och blev fri genom hans blod,

Ja Jesus gav mig kraft och heligt mod.

Vid källan som jag funnit vid Golgata.


Det finns ett hopp som aldrig mig övergiver,

ett oförgängligt och levande hopp.

Det är ett hopp som lindrar all min sorg.

Den Gud som gett mig livet är min borg.

En tillflyktsort på jorden är Gud mitt hopp


Det finns en kärlek som kommer ur rent hjärta,

ett gott uppsåt och en uppriktig tro.

Den kärleken är tålmodig och god.

Den kärleken vill inte något ont

Ja vägen framför andra är kärleken.


2021-03-24 Text: Rolf Ericson


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar