Twingly statistik

fredag 25 februari 2022

Till politiker i Motala om parkering.

 Mitt inlägg i dag handlar om parkering i Motala. Det har blivit svårare att använda bilen på grund av att man ändrat parkeringsautomaterna. Tidigare kunde man använda betalkort, men numera måste man äga en mobiltelefon och känna till bestämmelserna hur man använder den för att kunna parkera. I annat fall löper man risk att få betala parkeringsböter. I dag när jag skulle besöka lasarettet för röntgenundersökning fick jag ta risken att parkera utan att betala. Detta innebar för mig en stressfaktor. Det känns inte värdigt att behöva göra så. Nu frågar jag politikerna som bestämt att det ska vara så här. Vad är syftet med att ni vill göra det svårare för oss som är beroende av bilen? Om svar anhålles!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar