Twingly statistik

lördag 26 februari 2022

Den senaste tiden


Den senaste tiden har jag varit fullt sysselsatt med att skriva sånger med texter ur Bibeln. Det är verkligen en stor upplevelse att berika sitt inre med texter som är levande och fyllda med kraft. För så är det. Tron är absolut inte ett önsketänkande. Tron föds genom kraften i Guds ord och den växer och utvecklas när jag ger den tid och rum. Det har jag upplevt och ju mer jag äter och dricker ur källan med det levande vattnet upptäcker jag nya löftesrika källsprång.

Jag är inte ensam i min ensamhet. Jag har en vän som för min talan. Även om jag saknar min kära hustru som var min jordiska vän i så många år, frid över hennes ljusa minne, så har jag en osynlig vän som jag dagligen möter i ordet och bönen. Vi lever ju just nu i en tid av isolering på grund av den pandemi som har drabbat oss. För min del tror jag att det finns en mening i att leva avskilt för en tid och att utnyttja den tiden med att umgås med sådant som ger mening åt livet.

Det bästa kanske ligger framför mig. Det är spännande att få leva under Guds beskydd vad än som sker hur dag sig ter. Min fader kär han vakar över mig..

Här är texten till min senaste sång där jag just nu håller på att renskriva musiken:

More than all, more than all, More than all we ask or imagine

More than all, more than all, more than we ask or we think

According to his power, according to his power, according to his power that´s worked within us

Be glory, be glory, be glory in the churche to Jesus

Be glory, be glory, be glory to his holy name

Mer än allt, mer än allt. Mer än allt vi ber eller önskar…….

Igenom Herrens Ande Igenom Guds kraft som verkar i oss.

Ära, ära. Ära till Jesus i Guds församling…..

Ära till hans heliga namn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar