Twingly statistik

onsdag 9 augusti 2023

Min bibelsyn

 

Jag tar mig friheten att dela Åke Bonniers bibelsyn ifrån hans blogg. Inlägget är skrivet år 2013.

Jag känner mig väldigt trygg med den bibelsyn han här redovisar.


F R Å N  Å K E B O N N I E R S  B L O G G


"6 olika bibelsyner: Fundamentalism, evangelikal, liberal, konservativ, pentekostal, och apostolisk bibelsyn. Den konservativa är en sorts blandning av fundamentalistisk och evangelikal eller en sammanfattning av dem eller en beteckning för dem som inte känner sig heemma i den fundamentalistiska eller evangelikala. Den pentekostala talar om den Heliga Andens medverkan vid bibelläsning.

När jag läser dessa definitioner känner jag naturligtvis mig hemma i den liberala bibelsynen. Bibeln är inte Guds Ord men Guds Ord finns i Bibeln,"


 Diskutera gärna bibelsynen med mig och redovisa även din bibelsyn



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar