Twingly statistik

måndag 18 mars 2024

Sångtext till påseende

 

Bönernas väg

Text och musik Rolf Ericson

Text bearbetad 18 mars 2024

Musik kan erhållas gratis med melodi och ackordsanalys till den som vill använda sången för offentligt bruk.

Med vänlig hälsning

Rolf Ericson

A

1. Jag ser upp emot bergen till Guds hus,

från en avlägsen plats på vår jord.

Bönerna lyfter till destination,

till Guds tron där i paradisljus.


2. Varifrån kommer hjälpen, vem är han,

som vill lyssna men ofta är tyst?

Bedjarens suckar till honom har nått,

ifrån rummet långt fjärran ifrån.


B

3. Var är vännen när svårigheter möter,

som kan vädja med rop utan ord?

Vet vad jag menar och vet vad jag vill,

när jag ber att Guds vilja ska ske.


4. som kan hjälpa mig här i mina sorger,

och ge tröst från mitt innersta djup?

Frågor jag bär på får sällan sitt svar,

förrän duvan till arken har nått.


A

5. Duvan kom ifrån mörkaste vatten,

med ett grönskande blad i sin näbb.

Nu kan jag andas och bönerna bär,

när de lyfter till urtidens hem.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar