Twingly statistik

tisdag 11 maj 2010

Katastrof i Nashvill i USA

Nachville i USA har drabbats av det värsta oväder på över 50 år med regn, översvämningar och tornados. Min sagesman som är på besök hos sin dotter för att hjälpa till med flyttning sitter sedan flera dygn isolerad. Människor har mist sina hem och området är i katastroftillstånd. Jag har fått flera mail ifrån honom där jag förstår att läget är mycket allvarligt. I sitt senaste mail skriver han så här:
"Här är det verkligen katastrof. Vi vet inte om huset som min dotter skulle flytta till finns kvar. Massor av villor/hus inom detta område ligger totalt sönderslagna och alla tillfartsvägar är blockerade av poliser för att förhindra plundring och stölder." Jag har förut meddelat att vi vill hjälpas åt att omsluta dem med våra förböner. I dotterns familj har man dessutom drabbats av ännu en tragedi då mannens svärson blivit svårt skadad och vårdas på sjukhus. Jag förstår att de är i ett chocktillstånd, men att de ändå försöker hålla modet uppe bland annat genom att upprätthålla kontakten via internet. Jag vill uppmana alla mina vänner som tror på förbönens betydelse att åkalla Herrens namn för dessa människor som drabbats så hårt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar