Twingly statistik

torsdag 3 juli 2014

Högerextrem propaganda där den inte borde finnas

Mitt samvete förbjuder mig att tiga. I stället för att inbjuda människor till Guds rike ägnar sig skribenter i kristna tidningar åt extrem politisk propaganda. 
Propagandan sprides på bloggar och även på Facebook I focus för den står staten Israel. Med fanatisk iver sammanblandar Israelsvännerna händelserna i Mellanöstern med Bibelns profetior. 

Guds Israel är något helt annat än Staten Israel. Guds Israel är både judar och hedningar. Skiljemuren är bruten.

Det finns inget försvar varken för Israel eller Palestina i det våld som pågår just nu. Båda sidornas attacker fördöms av FN. Det hat som råder just nu är fruktansvärt. I Israel talar man om hämnd. "Premiärminister Netanyahus svar var kanskeden mest motbjudande svar på en händelse som denna som jag någonsin har sett avnågon nationell ledare för ett civiliserat land. Han svär"hämnd".skriver Dessa minaminsta bröder 

”Jag tycker att det är ohederligt att låta bilden av Israel formas av den enögda vänstern” skriver Öholm i artikeln i Världen i dag. Jag tycker att det är lika ohederligt att försvara den enögda högerextremismen. Många av mina vänner är färgade av denna högerextrema propaganda och det är till dem jag skriver: ”Vi skall inte försvara någon av parterna” ”Vår uppgift är att förkunna evangelium och ingenting annat”. Hur ska människor kunna få förtroende för oss kristna om vi ägnar oss åt detta slag av politik?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar