Twingly statistik

fredag 23 oktober 2015

En händelserik vecka

I tisdags eftermiddag var jag inbjuden till Salemkyrkan i Borensberg att sjunga och spela. Det blev en härlig samling. Många välbekanta människor hade kommit för att lyssna. Även ett par goda vänner ifrån Motala hade kommit dit. Tema för mina sånger var ”Jorden, himlen och själarnas pilgrimsgång.” Jag fick i mitt program förmånen att också presentera tre av mina egna sånger. En av dem blev så omtyckt att man ville ha texten för att presentera den vid senare tillfälle. Det gladde mig mycket.

Vi har också varit hund och kattvakt den här veckan, eftersom Karl Magnus, Emmy och Vega varit bortresta.

I dag fredag, har jag tillsammans med min pastor Bernt Broberg fått tjänstgöra med sång och musik vid en begravningsgudstjänst i Vinnerstads kyrka.

På söndag kommer jag att spela orgel vid gudstjänsten i Pingstkyrkan i Motala då Daniel Persson kommer att predika.

Jag gläder mig mycket åt att krafterna både fysiskt och psykiskt har återvänt. Det är Guds stora nåd att jag får tjäna honom med mina gåvor. Tack Gud för detta.

Här är text och musik till sången som blev omtyckt. sid 1.

sid 2.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar