Twingly statistik

måndag 30 mars 2020

Frikänd

Hur ska jag möta morgondagen, som jag ännu ej sett?
Framtiden bär i sitt sköte, vad som ännu ej skett.
Vi vet inte dag eller stund när vårt uppbrott skall ske.
Det är bara Gud som vet.
En sak är säker, vi Jesus får se,
och alla de andra vi älskar
Det är ingen hemlighet
*******************************************
Frikänd skall jag se ditt ansikte
och mättas av din åsyn när jag vaknar

Ty du har räddat mig från dödens makt
försvarat mig som ingen annan gjort.
Jag skyldig var till döden,
mitt straff på dig blev lagt,
Du öppnat för mig himmelrikets port

Frikänd skall jag se ditt ansikte
och mättas av din åsyn när jag vaknar.

Ja, jag skall se vad ingen här har sett,
och höra där vad ingen här har hört
Min mun skall prisa Herren,
som liv åt mig har gett
och ut från mörkret in i ljuset fört

RE 20200330



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar