Twingly statistik

onsdag 11 augusti 2021

Våga vara den du är.

 

Våga vara den du är och våga lita på att du kan förbliva den du är. den som Gud har skapat

Men låt Jesus bli den förste och den siste i ditt liv. Gå tillsammans hela vägen ända. hem

men….

Det är inte din läggning eller dina anlag som bestämmer vem du är. Din identitet är mycket mera än så. Du får vara Guds barn vem du än är och vilka anlag du än har. Vi bär alla på ett arv i våra gener och ingen är den andre lik, men detta har ingen betydelse. Vi har fått friheten att välja vem vi vill tillhöra.


Vem är jag, som får kallas Guds barn. Vilken kärlek Fadern har skänkt oss.

Jag är Guds barn, hans älskade barn. Jesus har frälst mig jag är barn hos Gud


Mer än så, när han kommer en dag, får jag vakna och bli lik Jesus.

Sådan han är, så blir också jag. När jag har kommit till mitt rätta hem.


Den som har, detta härliga hopp, som har klätt sig i rena kläder

som vill bli ren, i Guds Lammets blod och tillhöra Jesus i evig tid.


Känner du Gud, som förvandlat mitt liv. Har du upptäckt vem Jesus är

Salig är du, hans älskade barn, som blivit frälst nu, du är barn hos Gud

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar