Twingly statistik

lördag 22 januari 2022

Heja Kalle

 

Teckningen ritad av Kalles syster Konstnär Isabelle

KALLE, Axel, Oliver upp på pallen kliver.

Heja Kalle och hurra på din födelsedag.

Du har talang, det vet vi, även i rollen 

på fotbollsplan,

har du kontrollen på bollen,

och även ibland de stora grabbarna i stan.

Du är duktig i skolan som få,

och bra tror jag också det kommer att gå.

När du siktar på nya segrar att vinna. 

kan det då möjligen finnas en ung och söt liten kvinna.

Följ då ditt hjärta bara.

Lyssna på inre rösten den klara.

Ta inte något hur det än ser ut för givet.

LÅT GUD FÅ LEDA DINA STEG HÄR I LIVET.

Sikta på målet och pallen. När du övar på vallen


GRATTIS KALLE FRÅN MORFAR

5 kommentarer:

  1. Fint Rolf!
    Tankeväckande dikt och fin omtanke om barnbarnet Kalle!
    Minnen för livet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för kommentaren. Jag skulle gärna vilja veta vem du är. Är detta något du kan tillåta mig?

      Radera
    2. Av säkerhetsskäl är det mot min princip att ha anonyma kommentarer på min blogg även om det rör sig om trevliga kommentarer som denna. Det var av det skälet jag valde att publicera den här anonyma kommentaren

      Radera
    3. Det var inte meningen att vara anonym. Det är din barndomsvän Ulf som skriver. Även min Gudrun hälsar!

      Radera
  2. Tack för hälsningen ifrån er Ulf och Gudrun. Jag borde ha förstått att det inte var någon obehörig bloggbesökare som skrivit en så fin kommentar, men man kan aldrig vara helt säker.

    SvaraRadera