Twingly statistik

torsdag 27 januari 2022

Påminnelse om ett profetiskt tilltal

 

Här följer ett inlägg av Harry Andersson publicerat på Facebook den 22 januari 2022 ”PÅMINNELSE OM ETT TILLTAL SOM DELADES FÖR ETT ÅR SEDAN av Magnus Axelsson: (Inlägget kompletteras med ärliga frågor av mig Rolf Ericson skrivna i kursiv stil.)

01 Efter att ha sökt Herren mer fokuserat och prioriterat i början av 2021

❤

Ärliga frågor 01: ”Handlar det om din merit och att den skulle vara knuten till ditt fokus just vid denna tid. Jag frågar om det är möjligt att Herren talar även när vi inte är så fokuserade, som du beskriver att du var? Är din som jag här kallar merit mera värdefull en uppdraget och i så fall en förevändning till att vi borde lyssna ännu mer på grund av detta.”

har detta ord kommit till mig.

02 Jag upplever att det är ett tilltal från Herren och att Han vill att det ska talas ut. Jag vill helst slippa debatter eller diskussioner, men om du har ärliga och uppriktiga frågor om tilltalet så vill jag gärna försöka svara.

Ärliga frågor 02:”Om det är ett tilltal ifrån Herren, så frågar jag varför vi inte skulle ha rättighet att pröva talet på det sätt som står skrivet, ja till och med att få ifrågasätta profeterna. Det står ju att profeternas andar är profeterna underdåniga”

Låt oss vara bedjande och sökande efter Herrens hjärta i den här tiden. Gud välsigne dig "Jag talar till er i denna tid, jag vill komma till mitt folk och uppenbara mig själv för er. Jag vill visa er vem jag verkligen är och hur mina planer ser ut för min församling i Sverige och hur mina planer ser ut för Sverig

Ärliga frågor 02b: Jag tror att många människor gör detta också i vår tid. Sökandet efter Gud finns där vi minst anar det, men jag ställer frågan: "Kan det möjligen vara så att Gud talar på många sätt så som det också står i Hebreerbrevets första kapitel? Är det också så att vi kan och får ha skilda uppfattningar om vad det är Gud verkligen vill säga och vad han menar? Detta  måste få höra till vår brustenhet och att vi ännu inte kan förstå det som fortfarande är dolt . Vi kan bara se konturerna av det som en gång kommer att uppenbaras.

Tiden är mycket kort och jag kallar på mitt folk att öppna sina hjärtan, söka mitt ansikte och lyssna till min röst. Jag talar allvarsamt och kärleksfullt till mitt folk. Det måste komma förändringar.

03 Mitt folk har anpassat sig till den här världen, även om jag redan i mitt ord har varnat för det.

Ärliga frågor 03: ”Det är sant att Guds ord varnar för att låta oss anpassas till den här världen. Jesus uppmanar oss att inte leva av världen, men det innebär att vi också måste leva i den här världen. Jag frågar ändå om det inte är nödvändigt att i viss mån anpassa oss till den tid vi nu befinner oss i. Om vi jämför med det sätt på vilket vi förr har tolkat Guds ord, så måste vi erkänna att vi har anpassat oss och att det inte enbart har varit negativt, utan ett utslag av mognad och insikt om det som är rätt och rättfärdigt.”

04 Det har gjort att ni inte längre kan skilja mellan det som är gott och det som är ont, vad som är välbehagligt för mig, och inte. Ni kallar det som är ont för gott, och det som är gott för ont.

Ärliga frågor 04: ”Är denna fullständiga inkompetens något som kännetecknar kyrkan i Sverige i dag så är det mycket allvarligt och anmärkningsvärt. Det är dessutom en negativ och kritisk beskrivning om ett destruktivt tillstånd. Jag vägrar att tro på att beskrivningen är fullständigt sann, trots de höga anspråken på profetiskt tal Det finns som väl är många som fortfarande ber och söker Gud och som också kan skilja mellan gott och ont. Denna urskiljningsförmåga innebär också att kunna avslöja falska profeter, som uppträder med höga anspråk och bristande ödmjukhet.”

05.Ni har tillåtit en religiös andemakt omsnärja era hjärtan och era sinnen så att ni inte längre ser klart, därför är det inte längre någon skillnad mellan mitt folk och denna världens tankesätt. Denna religiösa andemakt är i uppror mot mig säger HERREN och den har nästlat sig in bland mina heliga och förstört så mycket.

Ärliga frågor 05:”Har jag fel när jag upplever att den religiösa andemakten som förvirrar och snärjer hjärta och sinne ofta är förklädd i egenrättfärdighetens och ljusets mantel”

06 Den har hindrat människor att komma till mig, den har försvagat min församling och den har besudlat härligheten och auktoriteten i mitt hus.

Ärliga frågor 06: ”Kan vi komma överens om att Gud är den enda auktoriteten som står över allt och alla andra auktoriteter både skrivna och oskrivna. Är det så enkelt?” Eller har vi konstruerat egna läror och gjort dem till auktoriteter? Observera det är en fråga, inte ett påstående?”

Det råder mycket förvirring och rädsla i landet, och detta mörker har också fått sitt grepp om mitt folk, men har jag någonsin sagt till er att vara förvirrade eller rädda? Nej, jag har sagt att ni ska vara ett ljus i mörkret och ett salt i förruttnelsen. Jag har sagt att JAG ska vara med er ALLA dagar intill tidens ände.

Mitt hjärta gråter över den otro och fruktan som har fått ett fäste bland er, varför vill ni inte förtrösta på mig i de omständigheter som råder på jorden? Jag är ju densamme igår, idag och i all evighet, så kom, kom, kom till mig i denna stund. Lämna det som har försökt binda er och hindra er från att komma till mig. Använd det svärd jag har gett er som en del av den andliga rustningen och hugg ner allt som hindrar er att komma till mig. Jag finns här och har alltid funnits här för de som åkallar mitt namn i uppriktighet och ärlighet, och jag vill möta er med allt vad jag ÄR. Jag säger till mitt folk, sluta med att försöka tänka ut med era hjärnor på vilket sätt landet ska kunna bli förvandlat, SÖK MITT ANSIKTE, SÖK MIN NÄRVARO, FÖR I MIN NÄRVARO FINNS ALLT NI NÅGONSIN KOMMER ATT BEHÖVA FÖR ATT ERT LAND SKA BLI FÖRVANDLAT.

Under lång tid har mänskliga och onda krafter fått tillåtelse att snärja min församling i landet.

07. Det har börjat med de som jag i unga år kallade till att leda min församling. Fienden har på ett slugt och lögnaktigt sätt fått ett fäste i deras liv, men nu går jag till rätta med det. Herren säger, ni som har ett sken av gudsfruktan men som inte vill veta av kraften i att frukta mitt namn, jag kallar ut er på en öppen plats på samma sätt som Elia på mitt uppdrag gjorde med folket. Jag frågar er, vem vill ni egentligen tjäna, vem vill ni egentligen lyda och vilket budskap vill ni predika? Jag ger er en chans till omvändelse och om ni ödmjukar er, så ska jag återigen resa er upp inför mig och inför mycket folk, för jag har kallat er till tjänst. Men om ni inte vänder om till mig så kan jag inte längre använda er och jag kommer inte heller att välsigna era händers verk. Ni får då själva ta konsekvenserna av att jag tar bort mina välsignande händer från er och ert arbete.

Ärliga frågor 07: ”Jag måste vara ärlig och erkänna att jag känner mig träffad, eftersom jag väl kan anses tillhöra just den gruppen av människor som i unga år fick kallelsen till arbete i Guds församling, MEN jag kan ändå inte inse att den fördömelse som ligger i orden gäller mig. Jag har alltid trots egen svaghet haft goda uppsåt och låter mig inte nedslås av fiendens anklagelser. Ty jag tror att även vår fiende vill anklaga och fördöma och han kommer ofta förklädd i fårakläder och använder en religiös vokabulär för att förvirra och skapa oro ibland kristna som söker leva för Gud,, inte med ett sken av gudsfruktan, men med en ödmjuk insikt om beroendet av Gud och hans kraft”

Ni ropar till mig om väckelse, men jag säger er, ni vet inte vad MIN väckelse är, och ni måste först själva bli väckta för att kunna ta emot skörden. Var ska skörden ta vägen när mitt hus och mina lador ligger nedrivna. Jag har sagt att mitt hus ska vara ett bönehus för alla folk, men ni har gjort det till en rövarkula. Herren säger att ni har använt mitt hus för era egna syften och ni har sysslat med sådant som jag aldrig någonsin har bett er göra. Nej säger Herren, det kommer ingen väckelse över landet förrän jag har fått rensa mitt hus från allt som ni tillåtit komma in och det kommer ingen väckelse över landet förrän ni mitt eget folk först har blivit väckta och vänt om från era onda vägar. Därför talar jag till er i denna tid, vänd om, vänd om till mig, vänd om från ert eget och kom till mig.

Ni ropar till mig om en ny regering, men för att det ska kunna ske måste jag först bli Kung i era egna hjärtan.

08 Ni ropar till mig om att Sveriges nation ska börja välsigna Israel, men först måste ni mitt folk i Sverige börja välsigna Israel.

Ärliga frågor 08 : ”Jag har mycket svårt att förstå att vi skall välsigna den jordiska staten Israel. Är inte Guds Israel någonting helt annat. När jag läser rätt i Guds ord, så är det varken jude eller grek utan Guds församling bestående av både judar och hedningar, som Gud vill att vi skall välsigna

09. Ni ropar till mig om ett slut på pandemin så ni kan återgå till era kyrkor och gudstjänster igen. Men jag frågar er, vad är det ni vill återgå till egentligen? Var är era hjärtan, hos er själva eller hos mig?

Ärliga frågor 09: ”Detta är hårt. Har inte kyrkor och gudstjänster längre någon betydelse Menar Gud verkligen att vi skall lägga ner allt bara för att vi inte är tillräckligt överlåtna. Det vägrar jag att tro på, och jag vill betona att jag känner stor oro inför sådana appeller. De åstadkommer inte något konstruktivt utan vållar bitterhet och ovänskap i stället för frid och harmoni.”

Till sist säger jag detta. Kom till mig, tillbe mig och älska mig av hela ditt hjärta. Be för alla människor, både vänner och ovänner, be för all överhet, lyft dina händer i bön och i frid, utan att strida och debattera med människor. Låt ingen förakta dig för att du älskar mig säger Herren, för jag är din försvarare inför människor. Det kommer snart att bli tydligt och synligt att det är skillnad på de som fruktar Gud och de som inte fruktar Gud. Du är en älskad son och en älskad dotter. Jesus säger, ni mitt folk, min församling som jag har köpt med mitt eget blod, jag längtar så efter att uppenbara min härlighet ibland er, låt mig göra det i denna tid säger Herren."

(Delat av Magnus Axelsson 30/1 2021)

ÄRLIGA FRÅGOR TILL SIST: ”Budskapet som förmedlas av Magnus Axelsson och som återges på facebook av Harry Andersson är i sitt anspråk av att vara Guds tilltal svårt att därför diskutera, men jag ifrågasätter detta och vet att även jag kan ha Guds tilltal.”

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar