Twingly statistik

onsdag 6 april 2022

Åter en tur till Tranås ögonklinik

 Efter hemkomsten i går då jag opererades för grå starr märkte jag att synen blev dimmig på mitt opererade öga. Jag tänkte först att det var normalt efter en operation, men för säkerhets skull ringde jag och fick besked om att om det inte var bättre till dagen därpå skulle jag ringa igen.

När jag vaknade på morgonen var det lika dimmigt och till och med lite sämre. Jag tänkte att det kanske blir bättre om jag vilar mig lite. Efter några timmar ringde jag åter till ögonkliniken i Tranås och fick en ny tid redan i dag klockan 13. Åter igen fick jag hjälp av Arne som skjutsade mig.

Vid undersökningen visade det sig att min försämring berodde på ökat tryck som uppstått i samband med operationen. Nu har jag fått även andra ögondroppar, som skall minska trycket. Så blir det några turer till för att allt ska bli bra. Arne tyckte precis som jag att Tranås är en trevlig stad. Det är lätt att parkera och man  parkerar gratis med hjälp av p-skiva, något som Motala kunde ta efter i stället för att krångla till det med en massa tekniskt trams där man hela tiden måste skaffa ny information för att kunna parkera sin bil i centrum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar