Twingly statistik

söndag 30 oktober 2022

Bibelstudium med mera i Motala Pingst

 Här en länk till sidan

Äntligen har jag börjat lyssna på podden med Daniel Perssons bibelstudier om helande. Jag har bara lyssnat på den första delen och jag tyckte att allt han sade var sunt och bra.

Några funderingar. Han sa att vi ibland säger: "Tänk om det inte händer något när vi ber." och han menade att det är mänskligt att tänka så. Men så tillade han: "Gud verkar ändå" och det tycker jag låter logiskt. Det som händer handlar inte om vad vi tänker eller hur vi formulerar vår bön. Allt beror på vad Gud gör. Vi kanske hellre borde säga: Tänk om det händer något när vi ber! Kanske ett slags nyfikenhet blandat med förväntan.

Så sa han också att vi aldrig borde säga: "Om det är din vilja." Vi borde i stället förvänta oss att det vi ber om är Guds vilja


Jag tänker återkomma med kommentarer när jag lyssnat färdigt på de två övriga delarna 

TACK TILL DANIEL PERSSON FÖR INTRESSANT BIBELUNDERVISNING.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar