Twingly statistik

lördag 21 januari 2023

Frisk luft, motion och D-vitamin och Grattis Arne!

 Har i dag varit ute på en kort promenad medan det var ljust ute. Jag vet att det är viktigt att gå ut medan dagen är ljus, helst före klockan tretton, i synnerhet nu under den mörka perioden av året. Fördenskull har jag också fått rådet att utöka mitt intag av D- vitamin, och det rådet följer jag.

När det gäller promenaderna utomhus, så borde jag bli bättre, men tyvärr så får jag kämpa för att infria det. Jag kan bara röra mig ytterst långsamt på grund av min astma. Jag blir väldigt fort trött och andfådd. Har läst på facebook att flera av mina goda vänner varit drabbade av Covid denna vinter. Detta har för dem inneburit problem av liknande slag. Själv känner jag mig mycket bättre än tidigare. Tack för alla förböner. Jag tror på Guds helande kraft, för hela människan med Ande, kropp och själ.

Jag har försökt att utebli från stora folksamlingar av säkerhetsskäl, men man kan ju inte isolera sig helt. I morgon skall jag i alla fall försöka att vara med på den ekumeniska gudstjänsten klockan elva i Motala kyrka.

Så vill jag här gratulera min gode vän Arne Ovall som i morgon fyller 85 år Hoppas att du Arne blir ordentligt firad och önskar dig allt gott och Guds rika välsignelse


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar