Twingly statistik

fredag 2 februari 2024

Antag att tjuven bryter sig in

 

Jag menar i det hus som vi kallar Guds hus. Hotet är överhängande och Jesus talade om detta för lärjungarna.

Tjuven kommer allenast för att stjäla och slakta och förgöra”

Tjuven kommer

som en ulv i fårakläder”,

med onda avsikter förklädd till harmlöshet.

 En tjuv som planerar ett inbrott vill gärna se in i huset först. Råder det oordning, likgiltighet, kritik, förvirring och brist på vaksamhet, så är förutsättningarna gynnsamma för tjuven. Några har tidigare sagt att man inte behöver ta tjuven på så stort allvar. Det kommer att visa sig om tjuven har ärliga motiv. Har ni hört på maken, kan en tjuv verkligen ha ärliga motiv? Ja men låt tjuven få vara? Det är så många som tar skada av att tjuven avslöjas. Det luktar så illa om man rotar i dynghögen. Man tror att problemen kan sopas under mattan, men det tror inte jag. Det är därför jag åter skriver och upprepar min tidigare varning för sekterism.

 Jag har tidigare skrivit om Kingdom chapel i Motala, men reaktionerna uteblir tyvärr. Vad beror det på? Jag tror att det beror på rädsla för att avslöja något man vet så litet om. Jag har emellertid ganska utförligt redogjort för det jag blivit informerad om och det är öppet för alla att ta del av det jag skrivit

HÄR.  

 Det borde räcka för reaktioner ifrån de ansvariga ledarna för den kristna verksamheten i Motala.

Oskar Nilsson menar att det finns plats för flera församlingar i Motala, men han har begärt utträde ur vår församling och vägrar att samverka med de församlingar som redan finns. Han kritiserar vår verksamhet och menar att den enbart är knuten till vår kyrkolokal i centrum. Han är dessutom synnerligen kritisk till den kompromissande församlingen, som inte följer bibeln till hundra procent. Han kallar den för den babyloniska församlingen och anser att vi måste skilja oss ifrån den. När jag skriver till honom att den perfekta församlingen inte finns, så håller han med mig. Jag har själv förklarat att jag vill tillhöra en bristfällig kyrka. En som har låga trösklar till entrén och som välkomnar alla människor i sin stora famn.

Se även: MIN FÖRSAMLING ÄR INGEN AMÖBA




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar