Twingly statistik

tisdag 28 april 2009

Jag värjer mig mot kristen höger

Detta inlägg är en uppmaning till alla mina vänner. Vi lever i en tid då vi måste lära oss att stå på egna ben och inte förlita oss på "kristna auktoriteter", som påstår sig ha monopol på den absoluta sanningen. Om du inte förstår vad jag menar så ber jag Dig att läsa följande blogg av Professorn i statsvetenskap Ulf Bjereld, vars synpunkter jag delar. Vad jag däremot har svårt att förstå är Siewert Öholms planer:
"Siewert vill i samarbete med det amerikanska TV-bolaget Fox starta en kristen TV-kanal som vänder sig till kristna värdekonservativa som inte gillar samkönade äktenskap, som tycker att man ska vara försiktig med aborter och som är för Israel. se blogg" Läs mer:
http://ulfbjereld.blogspot.com/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar