Twingly statistik

torsdag 11 februari 2010

Min senaste sång Lita på Gud och hans omsorg

Lita på Gud och hans omsorg är en av mina senaste sånger. Det budskap jag här ger uttryck för är självupplevt. Under hela mitt liv har jag upplevt Guds omsorg i livet under både mörka och ljusa dagar och det har gett mig en underbar trygghet som jag aldrig vill mista. När jag skriver Lita på blodets kraft, så kanske det behövs en förklaring för dem som inte känner till denna sanning. Blodet handlar i det kristna språkbruket om försoning. I Gamla förbundets tid kan vi läsa om hur blodet från ett lamm bars fram till rening för folkets synder. Dessa djuroffer har inte längre något värde för oss som lever i det nya förbundets tid, men i korsets budskap som är centralt för kristen tro blir vi påminda om blodets betydelse. Att leva under blodets beskydd innebär att räkna med det som Jesus en gång gjorde för oss när han led och dog på Golgata. Detta är en dårskap för dem som går förlorade skriver Paulus, men för oss som blir räddade är det en Guds kraft. Jag vill ha detta skydd och denna kraft verksam i mitt liv. Det är det enda som bär.

HÄR ÄR LÄNKEN TILL SÅNGEN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar