Twingly statistik

torsdag 11 augusti 2016

Jesus bor i mig

Vi sjöng den här sången i kyrkorna på 1970-talet. Det var Jesusrörelse även bland barnen. Våra flickor som då var små gungade på sina gungor och sjöng för full hals:

JESUS BOR I MIG, JESUS BOR I MIG, MITT LJUS OCH MIN FRÄLSNING MIN STYRKA HAN ÄR, JESUS BOR I MIG

Jesus bor i dig varje dag, inte bara på söndagarna i kyrkan, utan även på vardagarna. Överallt där du går är han med dig. Han ser din trohet och din uthållighet, när du följer honom i hans fotspår.

LÄS ÄVEN HÄR EN LITEN BIT AV HIMLEN.

1 kommentar:

  1. Vi betonar ofta att Jesus är den enda vägen till Gud. Detta är sant. Detta tror vi på Han är den enda som kan befria oss från helvetets möjlighet. "Hos ingen annan finns frälsningen och ingenstans bland människor under himlen finns något annat namn som kan rädda oss" Apg. 4:12, men Jesus är också "det sanna ljuset."

    "Det sanna ljuset, som ger alla människor ljus skulle komma in i världen." Joh.1:9

    Om Jesus ger alla människor ljus, så innebär det att han kan göra sig känd för alla människor. Även av dem som inte känner honom. På något sätt kommer det att ske. När, var och hur det sker behöver vi inte veta.

    Det viktigaste för oss som känner Jesus är att vi gör honom känd, genom att han får leva i våra liv och att vi får gestalta hans kärlek till våra medmänniskor.

    Det bästa du kan göra är att lära känna Jesus, här och nu.

    SvaraRadera