Twingly statistik

fredag 23 december 2016

Tomten

Den här tomten är tillverkad av min kreativa hustru. Hon är mycket aktiv med handarbete både till barnbarn och till barnhemsbarn i Lettland. Tomten kommer fram varje jul och får sin välförtjänta plats i den amerikanska gungstolen till glädje för barnen när de kommer på besök. Den är tillverkad av rester av mina gamla avlagda kläder.
Jag tror att Gud tillåter oss att glädjas åt tomten för barnens skull och för oss som har barnasinnet kvar.

När jag delade ut bibel delar frågade en av mina grannar om jag visste varför vi firar jul. Jag svarade att vår julglädje består först av allt att vår Fridsfurste Herren Jesus Kristus kom till vår jord och blev människa som vi för att ge sitt liv till räddning för oss alla. Han gav mig en eloge för det svaret.

GOD JUL ÖNSKAR VI ER ALLA OCH ETT GOTT NYTT ÅR! ifrån Ulla-Britt och Rolf Ericson Motala

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar