Twingly statistik

tisdag 7 juli 2020

7 juli 2020


7 juli 2020 Efter gårdagens furixpump hade vi i dag förväntat oss en viktnedgång, men tyvärr visade det sig i stället att Ulla-Britt ökat sin kroppsvikt med 1,1 kilo jämfört med gårdagen. Allt tyder på ökat vätsketryck och Ulla-Britt har haft mycket stora andningssvårigheter. Jag meddelar alltid hennes kroppsvikt till LAH varje morgon.
Vi får alltid ringa även när det blir problem, så som i dag. Jag ringde efter lunchoch pratade med sjuksköterskan som meddelade att planer finns att redan i morgon och på fredag ge nya furixpumpsbehandlingar.
Ulla-Britt lider också av illamående, möjligtvis av antibiotikabehandlingen. Som jag tidigare har skrivit så har hon svårt med att inte ha kontroll över det som sker. Våra roller i hemmet är totalt ombytta och ibland upplever jag vissa svårigheter av känslan att inte räcka till.
Som väl är har jag lärt mig att omprioritera. Det som är mindre viktigt lämnar jag och sanningen är att det är ganska mycket. Det viktigaste just nu är att ge Ulla-Britt den tid hon behöver för att må bättre och det tänker jag göra så länge jag orkar.
Alternativet är att hon till en tid skulle få komma in på korttidsboende, men både Ulla-Britt och jag känner oss inte motiverade för det än så länge. Det är ju tack vare LAH, som hon kan vårdas här hemma i den miljö som är hennes och vår egen. Jag tror just nu att det är vad hon helst önskar och vill.

ULLA-BRITTS HJÄRTSVIKT DEL 12






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar