Twingly statistik

lördag 24 december 2022

En enkel men fin julafton i mitt hem


I den sena julaftonskvällen tänker jag tillbaka på den här dagen med tacksamhet.
Det största glädjeämnet är ju att Jesus blev vår Frälsare. 
Född av jungfru Maria, korsfäst död och begraven, men uppstånden på den tredje dagen.
Han är konungarnas konung och han regerar och följer händelseutvecklingen på jorden ända fram till den dag då han skall komma tillbaka. Jag kan höra änglarna sjunga i Betlehem:
Ära vare Gud i höjden och frid på jorden bland människor till vilka han har behag.
Kan du liksom jag glädja dig över detta? Då har du också frid i ditt hjärta. Då kan du leva i förlåtelsen och känna vila trots allt det som sker i vår värld. Det mörker och den ångest som råder i världen skall vika. Det folk som vandrar i mörkret skall se ett stort ljus, ja över dem som bo i dödsskuggans land skall ett ljus skina klart....Ty du skall bryta sönder deras bördors ok och deras skuldrors gissel och deras plågares stav......och skon som krigaren bar i stridslarmet och manteln som sölades i blod, allt sådant skall brännas upp och förtäras av eld. Ty ett barn varder oss fött, en son bliver oss given, och på hans skuldror skall herradömet vila; och hans namn skall vara: Underbar i råd, Väldig Gud, Evig fader, Fridsfurste. Så skall herradömet varda stort och friden utan ände,
Detta väntar vi på och det fyller oss med hopp och förtröstan.

Jag tänker i kväll på alla mina nära och kära, barn och barnbarn. Deras respektive och deras släkt. Jag vet att en del är sjuka och inte mår så bra och jag ber varje dag om ett Guds helande för den som är sjuk.

Jag hade blivit inbjuden till Anna och Thomas och Ellen, men fick lämna återbud på grund av att jag själv inte mår så bra.
På  förmiddagen kom Susanne till mig med julmat, som räcker i flera dagar. Så kom Magnus med familj men ville inte komma in eftersom Emmy inte kände sig riktigt bra. Vega och Iris hade ritat fina teckningar. Pappa sa till Vega. Nu får du ge det här paketet till farfar. Näe de fick pappa göra. Det var lite mer personligt att få ge farfar teckningarna, för hon vet ju att jag blir så glad när jag får sådant som hon har gjort. Alla de andra har ringt och önskat mig god jul.Åh vilken härlig dag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar