Twingly statistik

lördag 17 december 2022

Lite risigt men ändå ganska hoppfullt läge

 


Det går inte någon nöd på mig. Här hemma i min rymliga lägenhet försöker jag måttligt att spara på el. Sover en stor del av dygnet utan att skämmas. Man får rätta sig efter hur man känner sig. Mat har jag så det räcker och några strömavbrott har jag inte haft och hoppas att inte behöva få några heller, men man kan ju aldrig vara helt säker på det. Det kan komma när man minst anar. 

Den senaste tiden har jag haft mycket besvärlig hosta med slem som haft en grön färg. Av den anledningen kontaktade jag vårdcentralen och de var mycket förstående. Jag fick tid med kort varsel och i går fick jag träffa en läkare. Efter provtagningen på lab, fick jag ganska positiva besked. Jag bär inte på någon smittosam sjukdom. Mina hostattacker och min slembildning beror uteslutande på min astma, men troligtvis har jag också haft en förkylning som är på tillbakagång. För att påskynda tillfriskningen skrev doktorn ut två slemlösande mediciner, som jag nu får ta.

Än är det några dagar kvar till jul, så jag tar för närvarande en dag i sänder med förhoppningar finns att allt skall bli bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar