Twingly statistik

tisdag 9 maj 2023

Alla prover var bra




I dag har jag fått brev ifrån distriktsläkaren på Vårdcentralen där han skriver: ”Alla prover som togs vid ditt besök hos oss nyligen var bra.”


Jag har tidigare fått diagnosen KOL, men vid senaste besöket menade läkaren att jag inte har KOL, utan Astma. Om man har KOL, så är lungvävnaden skadad, men läkaren menar att den senaste undersökningen med spirometri inte visar några sådana tecken och det är jag naturligtvis väldigt tacksam för. Jag funderar på hur jag skall tolka detta besked. Jag tror att Gud har hört min bön i det fallet och jag kommer att fortsätta att be till Gud om ett fullständigt helande ifrån min astma, eftersom Guds möjligheter står till mitt förfogande.


Ett av mina favoritbibelställen är Romarbrevet 8:28:


Vi vet att för den som älskar Gud samverkar allt till det bästa.”


Om jag blir fullständigt botad så är ju allt till det bästa, men även om jag inte alltid får det jag helst vill, så tror jag att Gud ändå samverkar till det bästa med allt som sker i mitt liv. Det är ju inte självklart att min väg alltid skall vara problemfri, men


Ingen annan frestelse har drabbat er än vad människor får möta. Gud är trofast, han skall inte tillåta att ni frestas över er förmåga, utan när frestelsen kommer, skall han också bereda en utväg, så att ni kan härda ut”. 1.Kor. 10:13




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar